کدخدایی:باید ابتدا زیر ساخت تامین امنیت انتخابات الکترونیکی مد نظر قرار گیرد

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ما منعی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی نداریم گفت: باید ابتدا زیر ساخت های تامین امنیت انتخابات و صیانت از آرای رای دهندگان مد نظر قرار گیرد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز با تاکید بر اینکه ما نمی توانیم در خصوص انتخابات الکترونیکی تکلیفی برای وزارت کشور تعیین کنیم گفت: تمامی شرایط مربوط به برگزاری انتخابات و اخذ رای گیری با وزارت کشور است.

وی خاطر نشان کرد: ان شاء الله دوستان ما در وزارت کشور برای دوره های بعدی کارهای اساسی در خصوص اجرای طرح الکترونیکی انتخابات را صورت خواهند داد ضمن آنکه باید در تمامی ابعاد روند اجرای فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی مورد بررسی های کارشناسانه قرا گیرد تا این مهم با ضعف مواجه نشود.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه بیان داشت: تا کنون مراحل بررسی الکترونیکی کردن انتخابات ریاست جمهوری در سطح کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان در حال پایش است و ما در انتظار نظرات نهایی کارشناسان مربوطه در این خصوص هستیم.

وی در پایان با اعلام اینکه شورای نگهبان منعی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ندارد گفت: باید ابتدا زیر ساخت های تامین امنیت انتخابات و صیانت از آرای رای دهندگان مد نظر قرار گیرد.

به گفته کد خدایی با توجه به زمان کم باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری بعید می دانم الکترونیکی برگزار شدن انتخابات به انتخابات ریاست جمهوری برسد.

خبرنگار : علی درخشان/تایید کننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 734222

وب گردی

وب گردی