اخذ گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار دانشگاه آزاد اسلامی اراک

اداره آزمایشگاه های واحد اراک موفق به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار استاندارد در ۶ گروه عمده مواد غذایی و سموم طی ۵۴ اسکوپ از اداره کل استاندارد استان مرکزی شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: با توجه به تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت پژوهش و فناوری سازمان مرکزی و مدیر کل دفتر توسعه و پشتیبانی آزمایشگاه و مراکز تحقیقاتی دانشگاه مبنی بر درآمد زایی و تنوع بخشی به درآمدهای غیر شهریه ای دانشگاه از طریق سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (ساها)، دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز این سیاست‌ها را پیگیری کرده است.
دکتر مجید علوی افزود: در این راستا اداره آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک موفق به اخذ گواهینامه تأیید صلاحیت 50آزمایشگاه از اداره کل استاندارد استان مرکزی شده است. و با توجه به شماره مدرک MR/3549و بازدیدهای انجام شده برای انجام آزمایش غذایی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک مجوز فعالیت داده است.
معاون پژوهش و فناوری واحد اراک گفت: این اقدام گامی مؤثر در راستای ارتباط بین بخش‌های اجرایی مرتبط و ارائه خدمات دانشگاه به این واحدهاست که موجب درآمدزایی غیرشهریه‌ای نیز می‌شود. از طرفی با توجه به امکانات و تجهیزات موجود در این آزمایشگاه‌ها کارهای انجام شده از کیفیت بالایی برخوردار بوده و موجب اطمینان استفاده کنندگان از استاندارد این محصولات خواهد شد.
وی تصریح کرد: سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد(ساها) ،یک شبک منسجم و یکپارچه متشکل از شبکه های استانی و اتصال هزاران آزمایشگاه و کارگاه عضو سامانه در سراسر کشور به منظور هم افزایی و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها وپتانسیل های موجود و ارائه خدمات پیشرفته آزمایشگاهی و کارگاهی به پژوهشگران کشور می باشد و انتظار می رود واحدهایی که در استان در این زمینه فعالیت می کنند سفارش‌های خود را به این آزمایشگاه‌ها سپرده تا با نهایت دقت و در سریع ترین زمان کارها انجام شوند.
وی گفت: بررسی‌های لازم از سوی بازرسان و کارشناسان استاندارد درباره نیروی کارشناسی، تجهیزات آزمایشگاه های دانشگاه آزاد واحد اراک و امکان‌سنجی آن برای فرآورده‌های مختلف، انجام شده است.
واحد اراک با داشتن80 کارگاه ،109 آزمایشگاه آموزشی و شش کارگاه تحقیقاتی، آمادگی خدمت رسانی به جامعه علمی استان وکشور را دارد
دانشگاه آزاداسلامی بویژه دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با توسعه تحصیلات تکمیلی، تجهیز، توسعه، استانداردسازی ویکپارچه سازی آزمایشگاه‌ها وکارگاه‌ها (طرح سا‌ها) جذب وتکمیل هرم هیأت علمی (آموزش وتربیت نیروی متخصص وکارآمد) وحمایت همه جانبه مالی واجرائی از پژوهش و پژوهشگر، تسهیل فرآیند‌های پژوهشی درهمه بخصوص پژوهش‌های کارآمد امیدوار است بتواند به یک دانشگاه کارآفرین واثربخش تبدیل شود و اقتدار و عظمت میهن اسلامی را بیش ازپیش فراهم سازد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 734292

وب گردی

وب گردی