بانک پارسیان از مطالبات خود به نفع کسبه حادثه دیده پلاسکو چشم پوشی کرد

با واگذاری 600 واحد تجاری مجتمع نور تهران ، کسبه حادثه دیده ساختمان پلاسکو به چرخه کسب و کار بازگشتند.

به گزارش ایسکانیوز، طی مراسمی با حضور رییس سازمان مستضعفان، رییس اصناف اتاق ایران ، رییس اصناف اتاق تهران ، مدیر و معاون حقوقی بانک پارسیان، فرماندار تهران، روسای اتحادیه های صنف پوشاک و پیراهن دوزان، واحدهای تجاری مجتمع نور تهران به طور رسمی به صاحبان صنفی حادثه دیده ساختمان پلاسکو واگذار شد.
در این مراسم رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک تهران با قدردانی از همت و زحمات همه مسئولین بویژه مدیر عامل بانک پارسیان در ساماندهی و رفع مشکلات کسبه پلاسکو اظهار داشت: متمرکز بودن 600 کسبه ساختمان پلاسکو در یک مکان، موضوع با اهمیتی بود که در اسکان آن ها مد نظر قرار داشت تا ظرفیت پلاسکو برایشان حفظ شود.
ابوالقاسم شیرازی گفت: در ابتدا فروشگاه های قدس برای اسکان پیشنهاد داده شد که مورد رضایت کسبه قرار نگرفت و در نهایت هیچ مکانی بهتر از مجتمع تجاری نور پیدا نشد.
وی با بیان این که مدیرعامل بانک پارسیان نهایت همکاری را در این زمینه داشتند افزود: برخی از کسبه از جانمایی فعلی خود نسبت به حجم کارشان راضی نیستند و در این زمینه نیز از دکتر پرویزیان خواهش کردیم تا 60 واحد دیگر در طبقه دوم همکف به این افراد اختصاص دهند که تا به امروز 35 واحد تحویل داده شده است.
شیرازی اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته بدین معنا نیست که خواسته های کسبه آسیب دیده پلاسکو به طور کامل مرتفع شده است و قطعا کاستی هایی وجود دارد ، اما با همکاری رییس اتاق اصناف و دست اندرکاران در تلاش هستیم که مشکلات را به حداقل برسانیم.
همچنین در حاشیه این مراسم مدیر حقوقی بانک پارسیان در گفتگو با خبرنگار آریا در خصوص نحوه مشارکت این بانک در این اقدام ملی اظهار داشت: با تلاش های شبانه روزی دکتر پرویزیان مدیرعامل بانک ، توانستیم طبق روال گذشته ، در حل این بحران هم حضور و مشارکت موثر داشته باشیم.
خلیل لطفی آزاد افزود: مجتمع تجاری نور در ازای مطالبات شش بانک (ملت، تجارت، ملی، توسعه صادرات، صادرات و صنعت و معدن) به آن ها واگذار شده است و سرقفلی 95 درصد آن متعلق به بانک پارسیان است.
وی تصریح کرد:طبق توافق انجام شده واحدهای تجاری این مجتمع تا زمان اسکان مجدد کسبه در ساختمان جدید پلاسکو که قرار بر ساخت آن است ،بسیار کمتر از قیمت واقعی به آن ها اجاره داده شده است.
لطفی آزاد افزود: این در حالی است که بانک می توانست با فروش واحدهای خود سریعتر به مطالبات اش برسد، لیکن برای مشارکت در این اقدام ملی از تحصیل فوری مطالبات اش چشم پوشی کرد.
مدیر حقوقی بانک پارسیان با اشاره به تاکید دکتر پرویزیان در ارزش اجرای این کار اظهار داشت: بازگرداندن امید به اصناف در آستانه سال نو و دلگرمی جامعه به توانمندی سیستم بانکی بزرگترین دستاورد این اقدام است.

دریافت کننده: صدف خالقی - انتشاردهنده: سید جواد بشیری

602/100

کد خبر: 734293

وب گردی

وب گردی