برای حل آسیب‌های اجتماعی باید نگاه پیشگیرانه داشت

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای حل آسیب‌های اجتماعی باید نگاه پیشگیرانه داشت.

به گزارش ایسکانیوز،به گزارش انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک با مسئولان دانشگاه پیام نور اظهار داشت: امروز فرق بین کشور‌های فقیر و غنی در منابع زیر زمینی نیست که تفاوت را نشان می‌دهد، بلکه استفاده از منابع انسانی و کمک در جهت رشد علمی و اثربخشی آن‌ها در علم و فناوری است.

وی افزود: سازمان بهزیستی از جمعیت هدفی برخوردار است که به دلیل عدم برخورداری از علوم و فناوری دچار مشکلاتی شده است و سازمان بهزیستی که به برکت انقلاب اسلامی تشکیل شده باید قدمی در جهت رشد و شکوفایی این قشر بردارد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: دانشگاه پیام نور از توان علمی بالایی برخوردار است و حدود 700هزار مددجوی بهزیستی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 4 هزار و 500 نفر زن و 2 هزار و 500 نفر مرد هستند.

محسنی بندپی گفت: قطع یقین برای پیشگیری، مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند ورود دانشگاهیان هستیم تا با نگاهی علمی و پیشگیرانه بتوانیم عوامل آسیب‌ را کاهش دهیم.

در ادامه رستمی رئیس دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور محسوب می‌شود و متشکل از 400 هزار نفر عضو هئیت علمی است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور در 500 نقطه کشور و 15 کشور خارجی دارای واحد است و در 64 نقطه دارای نمایندگی است.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: این دانشگاه از نظر کیفی جزء 8 دانشگاه برتر کشور است که یک چهارم قبولی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشجویان این دانشگاه هستند و ما این آمادگی را داریم که در زمینه‌های مختلف با سازمان بهزیستی همکاری داشته باشیم.

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه همکاری سازمان بهزیستی و دانشگاه پیام نور به مدت 2 سال و در زمینه انتقال دانشجو، پرداخت شهریه، استفاده از توان علمی دانشگاه در زمینه طرح‌های تحقیقاتی و کمک به مناسب سازی فضای دانشگاه برای حضور معلولان منعقد شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 734332

وب گردی

وب گردی