یاسر هاشمی: نگاه انتقادی دانشجویان برای آیت‌الله هاشمی مهم و باارزش بود/ او برای استقرار اعتدال در کشور تلاش‌ فراوانی کرد

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد پدرم برای استقرار اعتدال در کشور تلاش‌های فراوانی انجام دادند.

به گزارش ایسکانیوز، یاسر هاشمی رفسنجانی، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «آقای هاشمی ارتباط ویژه‎ای با تشکل‎ها داشت. حتی نگاه‎های انتقادی دانشجویان برای ایشان مهم و با ارزش بود. بنابراین در کل باید بگویم که آقای هاشمی همیشه از تشکل‌های دانشجویی حمایت می‎کرد.»

او ادامه داد: «آقای هاشمی آرزوهای زیادی برای ایران داشت. ایشان برای مقابله با تفکرات تند مبارزه می‎کردند و برای استقرار اعتدال در کشور تلاش‌های فراوانی انجام دادند.»

فرزند آیت‌الله هاشمی تأکید کرد پدرم به رأی مردم اعتقاد داشتند و همواره می‎گفتند ما هرچه داریم از مردم است و هرکاری هم که انجام می‎دهیم برای ملت است.

هاشمی گفت: «دوران قبل از انقلاب مقدمه‌ای برای اهدافی بود که آیت‌الله هاشمی در ذهن داشت. ایشان مطالعاتی در سیاست ایران (کتاب امیرکبیر) برداشت‌هایی از قرآن داشتند. آقای هاشمی با توجه به حفظیاتی که از قرآن داشتند زمانی که به زندان می‎افتد؛ انس ایشان با قرآن عمیق‌تر می‏شود و در نتیجه کتاب تفسیر قرآن را می‏‌نویسد.»

او، صبر، استقامت و تحمل را از نقاط اوج آیت‎الله هاشمی دانست و افزود: «زمانی‎که ایشان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 رد صلاحیت می‎شود رفتار و رویکرد صاف و ساده‎ای را از ایشان مشاهده می‎کنیم.»

هاشمی گفت: «ایشان بعد از رد صلاحیت خود، برای کشور رشد و شکوفایی آرزو می‌کند. پدرم بعد از این رخدادها، با خواندن یک بیت شعر(هاتف آن روز به من مژده این دولت داد/ که بدان جور و جفا صبر و ثباتم دادند) پاسخ تمام مخالفان را می‎دهد.»

منبع: انا

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 734363

وب گردی

وب گردی