وزیر ارتباطات:گزارش مناطق سیل زده بوشهر به هیات دولت ارائه می‌ شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکلات و خسارت‌های مناطق سیل‌زده استان بوشهر در بازدیدها و نشست با مسئولان این استان مورد بررسی قرار گرفت که گزارش آن برای تدوین راهکارهای جبران این خسارت ها به هیات دولت ارائه می‌ شود.

به گزارش ایسکانیوز، روابط عمومی استانداری بوشهر روز یکشنبه به نقل از محمود واعظی در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر افزود: رئیس جمهوری دغدغه جدی در ارتباط با بروز سیل و اتفاقهایی که برای مردم و زیرساخت‌های این استان رخ داده دارند، به همین دلیل به نمایندگی از دولت برای بررسی مشکلات پیش آمده به این استان سفر کردم.
وی اظهار کرد: جاری شدن سیل در استان بوشهر با توجه به اینکه پیش بینی‌های لازم انجام شده بود، در مقایسه با سیلی که در نقاط دیگر کشور رخ داد، کمترین خسارت جانی و مالی را برجای گذاشت که نشان دهنده آمادگی و همبستگی مسئولان و مردم این استان است.
واعظی بیان کرد: جاده‌ها، پل‌ها، برخی شهرها و روستاها، منازل مسکونی مردم که بر اثر سیل دچار خسارت شدند، مورد بررسی قرار گرفت و گزارش این بازدید در نشست هیات دولت برای حل مشکلات این استان ارائه می شود.
واعظی افزود: هشت شهرستان استان بوشهر در هفته گذشته دچار سیل شد که به بخش‌های زیر بنایی برق، آب، گاز، مخابرات، منازل مسکونی، حوزه‌های کشاورزی و دیگر عرصه‌ها خسارت وارد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این نکته که خسارت‌ ها باید زودتر جبران و مشکلات مردم برطرف شود گفت: استانهای مختلف این روزها درگیر بروز سیل هستند که دولت وظیفه دارد مشکلات همه بخش‌ها از جمله به مسائل مردم در کوتاه‌ ترین زمان رسیدگی و زیرساخت‌های خسارت دیده را بازسازی کند.
واعظی گفت: برای جلوگیری از بروز جاری شدن سیل و هدر رفت آبهای ناشی از بارندگی باید طرح‌های سد سازی مورد توجه قرار گیرد تا ضمن کنترل سیلاب کمکی به تامین آب کشاورزی و آشامیدنی شود.
وی با بیان اینکه استان بوشهر در معرض کم‌آبی و خشکسالی قرار دارد گفت: با توجه به کم آبی و خشکسالی حاکم بر استان بوشهر در مقابل رحمت الهی باید راهکارهای لازم برای استحصال آن ارائه تا بخشی از خشکسالی ها جبران شود.
واعظی گفت: از صبر و همکاری مردم استان بوشهر که سبب شد مسئولان دستگاههای مختلف کارها را با آرامش و به صورت تخصصی انجام دهند، سپاسگذاری می‌کنم.
استاندار بوشهر گفت: در جریان سیل هفته گذشته در این استان خسارتهایی به مردم و زیرساخت‌ها وارد شد که برای حل این مشکلات در جلسه هیات دولت تصمیم های لازم گرفته می شود.
مصطفی سالاری افزود: از رئیس جمهوری و معاون اول و اجرایی رئیس جمهوری که در ساعت های اولیه بروز سیل در استان بوشهر ضمن پیگیری لازم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای بررسی مشکلات این استان اعزام کردند، قدردانی می ‌شود.
وی اضافه کرد: سیل در استان بوشهر در سه بخش به مردم خسارت وارد کرد که شامل منازل مسکونی شهری و روستایی، مزرعه های کشاورزی و دامداری ها، شیلات و سایت های پرورش میگو است که مورد بررسی قرار گرفت.
سالاری افزود: همچنین سیل به زیرساخت‌های استان بوشهر در بخشهای آب، برق، گاز، ابنیه‌ های فنی و جاده‌ها خسارت وارد کرد که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی شد.
استاندار بوشهر اظهارکرد: مسئولان دستگاههای اجرایی در حال بررسی برآورد خسارت وارد شده به استان در بخش های مختلف هستند که بزودی میزان خسارت ناشی از بروز سیل استان بوشهر اعلام می‌ شود.
سالاری افزود: میزان بارندگی در استان بوشهر بیش از دو برابر میانگین سالانه بود به گونه ‌ای که در شهرستان جم میزان نزولات جوی بیش از 400 میلی متر ثبت شده است.
وی بگفت: تلاش بی وقفه مسئولان به ویژه امدادگران در جریان سیل سبب کاهش مشکلات و خسارت ها شد که جای سپاس و قدردانی دارد.
استاندار بوشهر با تاکید بر استحصال آب‌های حاصل از باران افزود: در استان بوشهر به ظرفیت تولید 100 هزار متر مکعب در روز آب شیرین‌ کن طراحی شده که با تکمیل آنها دولت سالانه بیش از یکهزارو 100 میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی مشترکان پرداخت می‌‌ کند که اگر این میزان اعتبار صرف کنترل و استحصال آبهای روان ناشی از بارندگی می‌ شد به صرفه ‌تر و اقتصادی ‌تر از اجرای طرح یاد شده بود.

خبرنگار: واحد بوشهر/ منتشرکننده: شاهین زینعلی

800/800

کد خبر: 734380

وب گردی

وب گردی