کارگاه مشترک انتقال فناوری ایران و ترکیه برگزار شد

کارگاه مشترک انتقال فناوری ایران و ترکیه با هدف تبادل تجارب دو کشور در این حوزه و به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سید احمدرضا علایی طباطبایی، مدیرکل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری در کارگاه مشترک انتقال فناوری ایران و ترکیه، گفت: این کارگاه با هدف بررسی شباهت های ساختاری علم و فناوری و تبادل تجربیات دفاتر انتقال فناوری دو کشور در تاریخ ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه سال جاری برگزار شد.

وی افزود: کشور ترکیه از نظر تجربه ایجاد دفاتر انتقال فناوری در دانشگاه ها و حرکت به سمت نسل جدید دانشگاه های خود پیشرفت های خوبی داشته که ایران می تواند از این تجربیات به خوبی استفاده کند.

به گفته علایی، ایران نیز در زمینه تجاری سازی فناوری و به خصوص قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و ظرفیت هایی که این قانون ایجاد کرده تجارب خوبی دارد که می توانیم این تجربیات را در اختیار کشور ترکیه قرار دهیم و هر دو کشور از تجربیات طرف مقابل بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: این کارگاه با مشارکت معاونت علمی و شورای آموزش عالی ترکیه برگزار می شود و از هر کشور ۱۰ تا ۱۵ دانشگاه و موسسه پژوهشی که دفتر انتقال فناوری دارند حضور یافته اند.

مدیرکل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی با اشاره به سابقه برگزاری این کارگاه، بیان کرد: پیشنهاد همکاری دو کشور در حوزه انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت در سفر خردادماه وزیر علوم کشورمان به ترکیه ارئه شد و با استقبال شورای آموزش عالی ترکیه مواجه شد و خوشبختانه با پیگیری های طرفین این کارگاه برگزار شد.

وی ادامه داد: ایران و ترکیه دو کشور همسایه و مسلمان هستند و مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی زیادی دارند که از این مناسبت ها می توان در چنین مواردی استفاده کرد و تجربیات طرفین را به اشتراک گذاشت.

علایی طباطبایی اظهار کرد: در این کارگاه سه پنل تخصصی با عناوین سیاست های دولتی در تقویت انتقال فناوری، مدیریت فرآیند ارتباط صنعت و دانشگاه و بررسی خط مشی دانشگاه ها در حوزه دارایی فکری برگزار شد.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 734443

وب گردی

وب گردی