فعالیت 4900 ساختمان پر خطر در شهر تهران

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر از فعالیت 4900 ساختمان پرخطر درپایتخت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،اقبال شاکری در سیصد و سی و یکمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود گفت: بعد از پیگیری های مکرر از طرف کمیته فنی و حقوقی شورا در رابطه با موضوع پلاسکو اولین جلسه مشترک دادستانی تهران ، شهرداران مناطق و سازمان آتش نشانی برای احصا ایمنی ساختمان های پر خطر تشکیل شد .
شاکری ادامه داد : بر این اساس ساختمان های پر خطر شهر تهران اولویت بندی شدند و مالکینی که ساختمانشان در اولویت اول قرار دارند موظف هستند ظرف مهلت مقرر اعطا شده از سوی دادستانی نسبت به ایمن سازی اقدام کنند .
وی با بیان اینکه در صورت سرپیچی از حکم دادستانی حکم توقف فعالیت ساختمان صادر خواهد شد، تصریح کرد : این موارد در مناطق 11 و 12 در حال اجرا می باشد .
رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر اساس این گزارش 4900 ساختمان اعم از مسکونی ، تجاری و اداری در اولویت یک قرار دارند که بیشترین تعداد این ساختمان ها در مناطق 12 و 15 قرار دارد.
بنا براعلام سایت شورای شهر، شاکری اظهار داشت: 2000 ساختمان در اولویت 2 و سیصد ساختمان در اولویت یک هستند که می بایست بر حسب درجه اولویت به سرعت نسبت به ایمن سازی ساختمان ها اقدام شود.
رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: چنانچه تحت هر شرایطی این کار به سرانجام نرسد با تصویب شورا، لیست ساختمان های پر خطر شهر تهران را اعلام عمومی خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 734490

وب گردی

وب گردی