محاکمه دوباره عامل قتل خیابان شهید مدنی

جنایتکار خیابان شهید مدنی توانست رضایت اولیای دم تنها مقتول این پرونده را جلب کند و از جنبه عمومی جرم محاکمه شود. این در حالی است که او در دادگاه انقلاب به جرم محاربه به اعدام محکوم شده و به‌زودی حکمش اجرا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شهروند ساعت ١١:٣٦ دقیقه صبح ٢٤ مهر‌ سال ٩١ مرد جوانی پس از درگیری با یک قصاب، با در دست داشتن یک نیمچه قمه در کمتر از ٥ دقیقه و به فاصله ٧٠٠ متر از قصابی به طرز جنون‌آمیزی ١٢ نفر شامل ٤ نفر زن و ٨ نفر مرد را مجروح کرد. او پس از این اقدام جنون‌آمیزش با تهدید شاهدان از محل متواری شد. بعد از آن وقتی مجروحان به بیمارستان منتقل شدند، خبر رسید یکی از قربانیان که مرد ٤٠ساله‌ای به نام محمدقلی بود، جان خود را از دست داده است.
در ادامه مأموران پلیس پس از حضور در محل حادثه، ضمن هماهنگی با اورژانس برای انتقال مجروحان به بیمارستان امام حسین(ع) اقدام ضربتی خود را برای دستگیری این ضارب آغاز کردند. در ادامه ضارب شناسایی شد و تلاش‌ها برای دستگیری وی ادامه یافت تا اینکه او ساعتی بعد خودش را تسلیم پلیس کرد. این مرد پس از دستگیری و اعتراف به جرم خود، در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران محارب شناخته شد. قاضی دادگاه انقلاب نیز او را به اعدام در ملأعام محکوم کرد. پرونده این مرد همچنین برای رسیدگی به قتل و مجروح‌کردن ١١ نفر، به شعبه ٧١ سابق دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. او در جلسه محاکمه خود به هیأت قضائی گفت: «من بیماری روانی داشتم و در آن لحظه تصور می‌کردم که همه مردم با من دشمن هستند. برای همین به قصابی رفتم و با برداشتن چاقوی سلاخی به مردم حمله کردم.»
این اظهارات در حالی بود که کمیسیون پزشکی قانونی عدم سلامت روانی این مرد را رد کرد. بنابراین پسر جوان به قصاص، زندان و پرداخت دیه به ١١ مجروح محکوم شد. این حکم و همچنین حکم اعدام وی در شعبه ١١ دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد. حکم قصاص او به مرحله اجرا رسیده بود که قاتل توانست با پرداخت دیه به اولیای دم مردی که به قتل رسیده بود، رضایت بگیرد. بنابراین صبح دیروز این پسر از جنبه عمومی جرم محاکمه شد و در مقابل هیأت قضائی شعبه دوم دادگاه کیفری ایستاد.

این پسر در جلسه محاکمه خود گفت: «خودم هم نمی‌دانم چرا دست به چنین جنایتی زدم. پشیمانم و حرفی برای گفتن ندارم. در حال حاضر هم حکم اعدامم در حال اجرا است و منتظر مرگم هستم. با این حال نمی‌خواستم کسی پیش از مرگم ناراضی باشد به همین خاطر رضایت خانواده مقتول را گرفتم.»

در پایان این جلسه هیأت قضائی وارد شور شدند و قرار است طبق ماده ٦١٢ قانون مجازات اسلامی حکم خود را صادر کنند.

دریافت کننده و انتشار دهنده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 734601

وب گردی

وب گردی