افزایش حدود 54 درصدی فوت ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن در تهران

 اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از افزایش 8 / 53 درصدی فوت ناشی از گاز منواکسیدکربن از ابتدای فروردین تا دی ماه امسال، نسبت به زمان مشابه (1394) در این استان خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران ، طی 10 ماهه امسال ، 143 تن در استان تهران بر اثر این مسمومیت ، جان خود را از دست دادند که از این شمار ، 106تن مرد و 37تن زن بودند.
گاز منواکسیدکربن ،گازی سمی است که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می نامند.
وقتی این گاز، وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول های قرمز شخص ، وارد واکنش و باعث می شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که اولین عوارض این مساله در ابتدا، سوزش چشم ها و فرد ، پس از سپری شدن زمانی بین یک تا 2 ساعت، بسته به غلظت گاز کربن منواکسید موجود در مکان ، احساس خواب آلودگی و خستگی مفرط می کند .
افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریع تر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند.
کودکان ، سالمندان ،افراد با سابقه بیماریهای قلبی - ریوی و افراد با مبتلا به بیماری های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز CO می شوند.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/منتشر کننده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 734648

وب گردی

وب گردی