پایان زودهنگام بسته های اینترنتی زیر ذره بین کارشناسان رفت

اعتراض های مردمی به پایان زودهنگام بسته های اینترنتی سبب تشکیل کمیته ویژه و برگزاری نخستین جلسه آن برای بررسی کارشناسی موضوع شد.

به گزارش ایسکانیوز، چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اجتماعی خود، از تشکیل کمیته ای ویژه برای رسیدگی به وضعیت بسته های اینترنتی مشترکان خبر داد.
محمود واعظی در این باره نوشت: اعتراض های مردمی درباره پایان زودهنگام بسته های اینترنتی که خریداری می کنند، سبب شد با تشکیل یک کمیته ویژه، رسیدگی به این درخواست ها در دستور کار قرار گیرد.
وی از مردم خواست اعتراض ها و درخواست های خود را با سامانه 125 در میان بگذارند تا در کوتاه ترین زمان به آنها رسیدگی شود.
در این پیوند سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران گفت: کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت بسته های اینترنتی ارایه شده از سوی اپراتورها، نخستین جلسه خود را صبح امروز برگزار کرد.
جهانگیر اسدی یادآور شد: کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت بسته های اینترنتی اپراتورها به دنبال توصیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این سازمان تشکیل شده است.
سخنگوی رگولاتوری گفت: اعضای تیم کارشناسی برای رسیدگی به شکایت های مردمی در نخستین جلسه کمیته تعیین شدند و قرار است کار رسیدگی به درخواست ها را آغاز کنند.
به گفته وی، کارشناسان این کمیته ویژه پس از بررسی شکایات مردمی، پاسخ و توضیح اپراتورها را نیز اخذ خواهند کرد.
مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران خاطرنشان ساخت: پس از پایان بررسی های صورت گرفته توسط این کمیته نتایج آن در اختیار رسانه ها قرار می گیرد تا به اطلاع افکار عمومی برسانند.
وزیر ارتباطات پیشتر بر لزوم حمایت از شکل گیری شبکه‌های اجتماعی داخلی تاکید و بیان کرد: اکنون بسیاری از کاربران اینترنت این گلایه را دارند که بسته‌هایی که به قیمت یکصد هزار ریال خریداری می‌ کنند، به سرعت تمام می‌شود.
وی ادامه داد: اگر مردم بخواهند با اینترنت به دیدن فیلم‌های ویدئویی بپردازند با دانلود چند فیلم ویدئویی با مدت زمان 2 تا پنج دقیقه، به سرعت حجم بسته اینترنت آنها تمام می شود اما در شبکه‌های اجتماعی داخلی علاوه بر افزایش سرعت قیمت نیز به مراتب پایین‌تر آمده و می‌توان حتی ۱۰ برابر آن از محتوا استفاده کرد.
گلایه از اتمام زود هنگام بسته های اینترنتی که مردم خریداری می کنند یکی از مواردی است که به خصوص در ماههای اخیر رو به افزایش نهاده است به گونه ای که کاربران معترض به صفحات اجتماعی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه و اعتراض های خود را ثبت می کنند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

401/601

کد خبر: 734690

وب گردی

وب گردی