رضایت 80 درصدی مردم از طرح تحول نظام سلامت

​رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت گفت: دانشگاه های علوم پزشکی کشور تجربیات اجرای طرح تحول نظام سلامت را درحوزه کاری خود ثبت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا محمد حسین سالاریان زاده ، هدف از این کار را اجرای بهتر و بهینه تر این طرح نوین در کشور و تبادل تجربیات میان دانشگاه های علوم پزشکی برشمرد.
وی گفت: وزارت بهداشت برای این منظور یک سامانه جامع راه اندازی و تمامی دانشگاههای علوم پزشکی کشور را موظف کرده است نقاط ضعف و قوت طرح تحول نظام سلامت را ثبت و راهکارهای خود را برای حل نواقص ارائه کنند.
او ادامه داد: در اجرای طرح تحول نظام سلامت برخی از استان ها به دستاوردهای خوبی رسیده اند که از تجربیات موفق آنان دیگر استان ها باید بهره گیرند.
سالاریان زاده گفت: دیگر زمان آزمون و خطا برای دستیابی به توسعه و اجرای طرح ها بویژه در حوزه سلامت گذشته است و اگر در طرح تحول نظام سلامت استانی با یک چالش مواجه شد ، دیگر استان ها باید با شناسائی این چالش و استفاده از تجربیات دیگر استان ها ، اجازه ندهند همان چالش برایشان تکرار شود.
وی افزود : با راه اندازی سامانه جامع ثبت تجربیات به طور قطع ما از تجربیات موفق همکاران استفاده مطلوب خواهیم کرد.
رضایت 80 درصدی مردم
رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت گفت : طرح تحول نظام سلامت از جمله اقدامات بسیار ارزشمند دولت تدبیر و امید است که آثار ارزشمندی در کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه سلامت برای مردم ایران به همراه داشته است.
وی افزود : با اجرای این طرح ، خدمات مطلوب تری به شهروندان ارائه می شود و از سویی دیگر کیفیت هتلینگ بیمارستان ها نیز افزایش یافته است.
سالاریان زاده همچنین اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی به عمل آمده چه در بخش بیماران سرپایی و چه بیمارانی که بستری شده اند، 80 درصد از افرادی که خدمات نظام سلامت هم دریافت کرده اند ، از طرح رضایت دارند.
وی افزود : با جمع آوری و ثبت تجربیات دانشگاهای علوم پزشکی سراسر کشور در تلاشیم تا درصد این رضایتمندی را هنوز هم افزایش دهیم.
رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت گفت : طرح تحول نظام سلامت نه تنها در برنامه ششم ادامه می یابد ، بلکه با تصویب برنامه های اجرا شده و با همکاری مجلس ، این طرح به صورت قانونی دائمی می شود و مردم می توانند از این طرح بهره مند شوند.
سالاریان زاده برای شرکت در همایش مدیران و روسای توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور به بابلسر سفر کرده است.
این همایش دیروز در هتل میزبان بابلسر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز به کار کرد و امشب به کارش پایان می‌دهد.
66
تن از مدیران و روسای توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاههای علوم پزشکی کشور در این همایش شرکت دارند.
بررسی آخرین روش های مدیریت منابع انسانی و همچنین آموزش ضمن خدمت و بهره گیری از تمامی نظرات برای ارتقاء کیفیت نیروی انسانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور از اهداف این همایش اعلام شد.

دریافت کننده: نیوشا یعقوبی/منتشر کننده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 734718

وب گردی

وب گردی