چهارمین جشنواره بزرگ «جهادگران علم و فناوری» با همکاری سازمان بسیج علمی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام تفاهم نامه سازمان بسیج علمی و دانشگاه آزاد اسلامی برای گسترش همکاری‌ها، گفت: چهارمین جشنواره بزرگ «جهادگران علم و فناوری» در دو روز از 9 اسفند ماه با همکاری سازمان بسیج علمی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در این جشنواره از 240 طرح نخبگان کشور و 10 طرح برتر در حوزه های کشاورزی و صنایع غذای، نظامی، فیزیک و مکانیک، پزشکی و دارویی، برق و الکترونیک، عمران و صنعت و غیره مورد حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری رو نمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس همکاری های گذشته دو مجموعه و بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از نمایشگاه دستاورد های نخبگان بسیجی و تشکیل کمیسیون های مشترک تفاهم نامه‌ای برای گسترش همکاری های علمی، برگزاری اردوهای تخصصی، هم افزایی و استفاده از ظرفیت های دو مجموعه و حمایت از طرح های و اختراعات نخبگان تدوین شده است که در افتتاحیه این جشنواره به امضای مسئولین این دو مجموعه خواهد رسید.

علوی فاضل تصریح کرد: از جمله اهداف این نمایشگاه می‌توان به تجلیل از نخبگان، تبیین و تقویت روحیه خودباوری در نسل جوان و گفتمان سازی نسل علمی کشور با تکیه بر فرهنگ بسیجی اشاره داشت.در این جشنواره از 10 طرح برتر علمی رونمایی خواهد شد و از مخترعین و مبتکرین برتر کشوری تجلیل به عمل خواهد آمد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر از نقش سازمان بسیج علمی در روند رو به رشد تولید علم در کشور اظهار داشت: بسیج علمی یکی از اثرگذار‌ترین سازمان های علمی کشور است که با هدایت پروژه‌های تحقیقاتی و حمایت از نخبگان و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ بسیجی در بین دانشگاهیان نقش بی بدیلی در افزایش سرعت رشد علم و سودمند سازی آن داشته است.

وی خاطر نشان ساخت: این جشنواره طی دو روز از 9 اسفند ماه در نمایشگاه دائمی اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واقع در پونک برگزار خواهد شد. همچنین مراسم اجلاسیه و اختتامیه این برنامه 11 اسفندماه برپا می‌شود.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 734735

وب گردی

وب گردی