ارائه آخرین دستاوردهای علمی کشورهای جهان از طریق همایش های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت:همایش هایی که در واحد های مختلف در حوزه اجتماعی برگزار می شود بدون تردید باعث کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سطح سواد جامعه خواهد شد و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی نقش پر رنگی را ایفا می کند.

دکتر ابوالفضل جعفر قلیخانی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اجتماعی در سطح بین المللی گفت: با توجه به ارتباطاتی که من با دانشگاه های اروپایی و آسیایی داشتم این موضوع را دریافتم که آنها از انگیزه و تمایل بالایی در زمینه تاسیس کرسی های زبان فارسی برخوردار هستند و تحقق این مورد از طریق فعالیت های دانشگاه آزاد در سطح بین المللی و انجمن آسایهل محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهتمامی که دکتر میرزاده در حوزه اجتماعی و فرهنگی دارند می توان کرسی های زبان فارسی را در دانشگاه های معتبر کشور های دیگر ایجاد کرد همچنین می توان با این دانشگاه ها همایش هایی مشترک با محوریت کشور ایران برگزار کرد در این راستا به تبادل علم و دانش کمک بسیاری خواهد شد و از طریق این همایش ها می توان فرهنگ اصیل ایرانی،صلح و دوستی را به مردم دنیا بیشتر نشان داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با اشاره به همایش هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اجتماعی برگزار می شود گفت: یکی از مزیت های این همایش ها آن است که آخرین یافته های علمی را در اختیار دانشجویان و افراد در جامعه قرار خواهد گرفت در حال حاضر هیچ ابزاری قوی تر از انتقال آموزش از طریق افراد در جامعه وجود ندارد و این آموزش ها از طریق کنفرانس ها و همایش های دانشگاه آزاد اسلامی محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد:خوشبختانه در حال حاضر رسانه ها دستاوردهای این همایش ها را به خوبی انتقال می دهند و عملکرد آن ها در این زمینه بسیار مفید واقع خواهد شد. آخرین کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی که در واحد ما برگزار شد که طی آن کشور های مختلف به ارائه آخرین دستاوردهای علمی خود پرداختند.

دکتر جعفر قلیخانی افزود: علاوه بر یافته های علمی و مقالاتی که این همایش ارائه شد، یک مراسم با عنوان کنفرانس صلح با محوریت صلح و محمد (ص) نیز در کنار آن برگزار شد که در آن به بررسی فرهنگ صلح دوستی ایرانیان پرداخته شد.همچنین یک کتاب که ناشر آن اسپرینگر بود توسط نویسنده آن به کتابخانه ما اهدا و اجازه ترجمه و نشر آن به واحد سیرجان داده شد، این کتاب در سال 2016 نشر پیدا کرده بود و موضوع آن در زمینه متودولوژی است.

وی بیان کرد: همایش هایی که در واحد های مختلف در حوزه اجتماعی برگزار می شود بدون تردید باعث کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سطح سواد جامعه خواهد شد و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی نقش پر رنگی را ایفا می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان تاکید کرد: باید توجه داشت که جامعه مانند یک سیستم است و اجزای آن بر یکدیگر تاثیر می گذارند در این زمینه اگر معرفی خوبی از ایران صورت بگیرد باعث می شود صنعت توریسم رونق یابد و اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی را به دنبال خواهد داشت که من معتقدم دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا به خوبی عمل می کند.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/منتشر کننده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 734749

وب گردی

وب گردی