ورود ٣ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی/ 10هزار خودرو فرسوده شهر تهران نوسازی شد

معاون حمل‌ونقل شهردارى تهران گفت: حدود ٣ هزار دستگاه اتوبوس ظرف دو سال آینده به ناوگان حمل‌ونقل عمومى اضافه خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مازیار حسینى معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردارى تهران در مراسم افتتاح سازه شهرى " پالازا " واقع در میدان ولیعصر(عج) تهران، اظهار داشت: کارى که امروز انجام شد کارى بزرگ است که دیده نمی‌شود زیرا در زیر زمین است.

وى با بیان اینکه چند سالى بود که میدان ولیعصر(عج) در سیطره ورقهاى آهنى بود و امروز آن ورقها برداشته شده و این سرانجام کار شده است، گفت: با اتمام این پروژه مردم دیگر در میدان ولیعصر(عج) تردد نمی‌کنند و عبور و مرور از زیر زمین انجام خواهد شد.

معاون حمل‌و‌نقل شهردارى تهران با بیان اینکه امروز اکثر شهرهاى ما خودرو محور شده است، گفت: معتقدیم که شهر تهران باید از خودرو محور بودن به سمت انسان محور شدن تغییر وضعیت دهد و همچنین مردم باید از خودروهاى عمومى استفاده کنند. آنچه وظیفه ماست باید زیر ساختها را تقویت کنیم.

حسینى با بیان اینکه هم اکنون ٣٠ هزار کارگر در حال تلاش و کار هستند، تصریح کرد: تا پایان امسال و سال آینده اتمام خط 6 مترو و خط 7 و همچنین خط مترو امام خمینی(ره) را شاهد خواهیم بود و این سه خط با طول 100 کیلومتر در اختیار شهروندان تهرانی قرار می گیرند.

وى در ادامه تأکید کرد: روزانه ٣ میلیون نفر با استفاده از مترو جابجا می‌شوند که با اضافه شدن قطارهاى بیشتر این تعداد به چیزى حدود ١٠ میلیون نفر می‌رسد.

معاون حمل‌و‌نقل شهردارى تهران بیان داشت: زیربناى سازه پلازا ٤٢ هزار متر مربع، تعداد کل پله برقى هاى آن ٤٥ دستگاه، تعداد طبقات این سازه ٧ طبقه است.

حسینى با اشاره به برنامه شهردارى براى آسانتر شدن استفاده از حمل‌ونقل عمومى، گفت: حدود ٣ هزار دستگاه اتوبوس ظرف دو سال آینده به ناوگان حمل‌ونقل عمومى اضافه خواهد شد و در حال برنامه‌ریزى براى این موضوع هستیم که هر شهروند پس از خارج شدن از خانه و برداشتن فقط ٣٥٠ قدم به یکى از ایستگاه‌هاى حمل‌ونقل عمومى برسد.

وی با اشاره به نوسازی تاکسی‌های فرسوده، تصریح کرد: در سال جاری 10هزار خودرو فرسوده شهر تهران نوسازی شده و به دنبال این هستیم که در مدت زمان محدود 6هزار تاکسی فرسوده دیگر را نیز در پایتخت نوسازی کنیم.

معاون حمل‌ونقل شهردارى تهران، گفت: امروز تمامى واگن‌هاى مترو توسط متخصصان داخلى و در نزدیکى تهران ساخته می‌شود که از تمامى دستاوردهاى روز دنیا در آن استفاده می‌شود.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/ انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 734756

وب گردی

وب گردی