حجت الله ایوبی:تلاش سازمان یافته‌ای  برای رهایی از حرکت پرشتاب سینمای ایران شروع شده

رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه این سازمان پس از ماه‌ها تلاش برای اصلاح روند و ساختار، گواهینامه بین‌المللی مدیریت کیفیت و مشتری‌مداری را گرفته است: گفت: امروز برای آن‌ها که همه زر و زورشان را برای نابودی سینما برباد فنا می‌بینند، روز تزویر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، حجت‌الله ایوبی اول اسفندماه در جریان بازدید از پروژه پردیس سینمایی مگامال (در منطقه اکباتان) با اشاره به نیاز کلانشهر تهران به سالن‌های مجهز و استاندارد سینمایی، بر ساخت سالن‌های سینما که بهترین کار برای تقویت فرهنگ کشور هستند تاکید کرد.

او در این بازدید با اشاره به خوب بودن رونق تولید در سینما و اینکه«ما به سالن‌هایی نیاز داریم که در آن مخاطبان از پیشرفته‌ترین تکنولوژی بهره برده و در کنار آن بتوانند از امکانات رفاهی و خدماتی متعددی همراه خانواده استفاده نمایند» اضافه کرد: در شهر تهران همیشه محله‌های قدیمی اهمیت داشته و متاسفانه منطقه اکباتان علیرغم قدمت و جمعیت فراوانی که دارد، از امکانات فرهنگی ناچیزی برخوردار بود که خوشبختانه به همت بخش خصوصی و حمایت سازمان سینمایی با افتتاح این مجموعه، شهرک اکباتان روزگار جدیدی تجربه خواهد کرد.

براساس این گزارش، نماینده شرکتی که مسئولیت تجهیز و راه‌اندازی این مجموعه سینمایی را عهده‌دار است ضمن ارایه گزارشی از روند ساخت این پردیس سینمایی، ابراز امیدواری کرد با کار شبانه روزی صورت گرفته پردیس سینمایی مگامال منطبق با آخرین تکنولوژی روز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

همچنین به بهانه این بازدید و نیز بازسازی که در سینما قدس انجام می‌شود، رییس سازمان سینمایی یادداشتی را منتشر کرده و در آن نوشته است:

«روز شنبه ۳۰ بهمن از سالن بازسازی شده و زیبای قدس در میدان ولی‌عصر (عج) بازدید کردم. درست ماه‌های نخست آغاز به کارم بود. سینما پر بود از حادثه و التهاب. چهار سال گروهی که زور در بازو و زر در تراز داشتند با همه توان کوشیده بودند برای نابودی بنای باشکوه سینمای ایران. در زیر آوار این شهرِ زلزله‌زده، عملیات نجات آغاز شده بود. زلزله اما کاری بود. سالن‌های سینمای ترک خورده یکی پس از دیگری فرومی‌ریخت. در آن روزهای سخت سینمای قدس هم پس از چند سال مقاومت در حال فروریختن بود. طنین صدای مدیر سینما که می‌گفت اینجا را تبدیل به (با پوزش) «توالت عمومی کنم سودش بیشتر است» همواره در گوشم بود و همچنان آزارم می‌داد.

روز شنبه ۳۰ بهمن وقتی که در سرسرای باشکوه این بنای بازسازی‌شده گام برمی‌داشتم، پُر بودم دوباره از امید. سرشار از آرزوهای خوب برای سینمای ایران. بازگشایی سینما قدس برایم نمادین بود. نماد شکوه سینمای دهه نود. نماد ناامیدی آن‌ها که کوشیدند با همه زور و همه زرهایشان تا نباشد چیزی به نام سینمای ایران و تا فروریزد بنای باشکوه فرهنگ هنر ایران. تا یکی‌یکی سالن‌های سینمای ما بشود آن چیزی که گفته بود آن مدیر خشمگین سینمای آن روزگار پر حادثه.

و یک روز بعد در بالاترین طبقه مگامال در شهرک پر ازدحام و محروم از سینمای اکباتان، از کارگاهی دیدن کردم که به زحمت می‌شد از لابلای جمعیت پرشمار کارگر و مهندس معمارش رد شد. پر تعدادترین کارگاهی که در ایران دیده بودم. یک جهان شور برای برای رسیدن به اکران نوروزی. ۱۰ سالن سینمای فوق مدرنی که همراه با بیست سالن دیگر در تهران و شیراز و اصفهان می‌کوشند خود را به اکران نوروز امسال برسانند و چنین است ماجرای ده‌ها کارگاه شورانگیز سینما در گوشه گوشه ایران پر هنر.

و در همین هفته پس از یک دهه شور جشنواره فیلم فجر با دوست پرتلاشم سید مصطفی ابطحی می‌رویم تا رونمایی کنیم از چندین سینمای سیاری که بخش از برنامه بزرگ «سینما سلام» در هزار شهر بی‌سینمای ایران است و این است راز و رمز خشم آنها که همه زرها و زورهاشان برای نابودی سینما را می‌بینند بر باد فنا و نیستی. و امروز اما برای آنها روز تزویر است. تزویر برای توقف حرکت پرشتاب کاروان سینمای امید. دیروز سازمان سینمایی پس از بیش از شش ماه تلاش برای اصلاح روندها و ساختارهای سازمانی‌اش گواهینامه بین‌المللی مدیریت کیفیت ومشتری مداری را گرفت.

این روزها اما تلاش سازمان یافته‌ای شروع شده برای رهایی از حرکت پرشتاب کاروان امید سینمای ایران. در خواست عاجزانه برای توقف چرخ سینما که می چرخد با قدرت و اقتدار. می چرخد و پودر می کند در لابلای چرخ و دنده‌هایش همه دسیسه‌ها را . ده‌ها سالن سینما در دست ساخت است. کارگاه‌های تولید سینمای ایران پر است از شور و شعف. شاگردان مدرسه ملی سینمای ایران سرشارند ازامید برای فردایی روشن. چراغ هنر و تجربه یکی یکی در شهرهای مختلف روشن می‌شود. سیدرضا میرکریمی به همراه ده‌ها نفر از نام آوران سینمای ایران در تدارک بزرگترین جشن جهانی سینما ایران است. صف اکران نوروزی طولانی است. ده‌ها درخواست تازه فیلم اولی و دومی در راه است. بزرگان سینما فرمان نور می دهند و حرکت. و این است گواهینامه صداقت و امید برای همه کسانی که در این سالها کوشیدند به مهر برای شکوه سینمای ایران. برای اعتلای میهن عزیز اسلامی. برای ایران با شکوه. و این حرکت ادامه دارد. و این چرخ همچنان می چرخد با اقتدار. دهه نود دهه شکوه سینمای ایران است. دهه سینمای امید است. و این راه ادامه دارد...
باش تا صبح دولتت بدمد
کاین هنوز از نتایج سحر است»

دریافت کننده: معصومه رضا/ تایید کننده: سلیمی
501500

کد خبر: 734771

وب گردی

وب گردی