نشست توسعه روابط ایران و منطقه سیبری روسیه برگزار شد

در نشست مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه و هیات عالی استان یامال ننسک در منطقه سیبری، افزایش همکاری های بین استانی و منطقه ای و همچنین نفتی-گازی بررسی شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست که روز دوشنبه در شهر سالخارد مرکز این استان در شمال منطقه اورال روسیه برگزار شد، سفیر ایران با اشاره به ارتقای سطح روابط تهران و مسکو در در حوزه های مختلف به ویژه سیاسی و اقتصادی در حدود چهار سال گذشته، بر اهمیت توسعه همکاری های استانی و منطقه ای تاکید کرد.

سنایی با بیان اینکه شرکت های انرژی روسیه از جمله گاز پروم در حال ورود به بازار ایران هستند، پیشنهاد کرد که همکاری های یامال ننسک با یکی از استان های ایران در حوزه انرژی شکل بگیرد.
سفیر ایران همچنین به زمینه های مختلف سرمایه گذاری شرکت های روسی و ایرانی به عنوان یک فرصت اقتصادی دو سویه اشاره کرد.
بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه، دیمیتری کوبیلکین استاندار یامال ننسک و سرپرست هیات روسی نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد سفیر ایران برای پایه گذاری روابط انرژی بین استانی، زمینه های همکاری را در عرصه های مختلف گسترده خواند.
استاندار یامال ننسک همچنین گفت که ارائه تسهلات مالیاتی یکی از انگیزه هایی است که سبب پیشرفت روزافزون منطقه شده است.
کوبیلکین اظهار کرد: هم اکنون شرکت هایی از 32 کشور در استان یامال ننسک فعالیت دارند و از افزایش این حضور استقبال می کنیم. همزمان شرکت های دیگری از کشورهای مختلف از جمله امارات متحده عربی، آلمان، فنلاند و نروژ در حال بررسی زمینه های همکاری هستند.
مقام روسی همچنین گفت: شرکت گاز پروم نفت توانمندی های زیادی در اجرای پروژه های منطقه دارد که می تواند در توسعه همکاری ها نقش داشته باشد.
بارشینیکف معاون شرکت گازپروم نفت بزرگ ترین شرکت گازی روسیه نیز در این نشست، گفت: همکاری با ایران به اولویت ما تبدیل شده است. در جریان نشست کمیسیون مشترک دو کشور در تهران (آذرماه) یک یادداشت تفاهم امضا شد.
مقام شرکت روسی در پایان اظهار کرد: اکنون گروه کاری مرتبط با یادداشت تفاهم تشکیل شده است که باید در شش ماه آینده ارزیابی های فنی از میادین نفتی را - در شرایط رقابتی - انجام گیرد.

دریافت کننده: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 734802

وب گردی

وب گردی