لایحه اصلاح قانون نظارت بر مسافرت های خارجی کارکنان دولت تقدیم مجلس شد

لایحه اصلاح قانون نظارت بر مسافرت های خارجی کارکنان دولت پس از تصویب در هیات وزیران برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش ایسکانیوز، براساس این اصلاحیه ماموریت های وزارت امور خارجه به منظور انجام وظایف اداری در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، حضور در اجلاس ها و مجامع بین المللی یا همراهی هیات های رسمی از شمول این قانون مستثنی است.

بر اساس ماده واحده این لایحه متن زیر به عنوان تبصره (4) به ماده (3) قانون نظارت بر مسافرت های خارجی کارکنان دولت مصوب 1373 اضافه می شود؛
تبصره 4 - ماموریت های وزارت امورخارجه به منظور انجام وظایف اداری در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، حضور در اجلاس ها و مجامع بین المللی یا همراهی هیات های رسمی، از شمول این قانون مستثنی است.
در مقدمه توجیهی لایحه اصلاح قانون نظارت بر مسافرت های خارجی کارکنان دولت آمده است: به منظور تسهیل اجرای وظایف وزارت امور خارجه و پیشگیری از فوت فرصت برای حضور به موقع در اجلاس های بین المللی و توسعه روابط با کشورهای دیگر، این لایحه برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 734822

وب گردی

وب گردی