برگزاری نخستین دوره آموزشی ورنی بافی ویژه شاغلین صنایع دستی پارس آباد

نخستین دوره آموزشی تخصصی رشته ورنی بافی ویژه شاغلین صنایع دستی در روستای آغدام از توابع شهرستان پارس آباد به همت معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان با بیان این مطلب گفت: نخستین کلاس آموزشی تخصصی رشته ورنی بافی ویژه شاغلین صنایع دستی در مقطع به آموزی در روستای آغداماز توابع شهرستان پارس آباد برگزار شد.

علیرضا دباغ عبداللهی هدف از برگزاری این دوره آموزشی تخصصی را حمایت از تولید و بهبود وضعیت تولیدات منطقه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه رشته ورنی بافی از رشته های بومی و مهم در شهرستان پارس آباد است، موجبات ایجاد اشتغال برای قشر زیادی از عشایر و روستائیان منطقه را فراهم کرده است.

به گفته این مقام مسئول؛ در این دوره آموزشی، صنعتگران صنایع دستی با هدف ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی صنعتگران منطقه با بهینه سازی شیوه های تولید، بهینه سازی ابزار، طرح ها و نقوش خاص و سنتی منطقه، شیوه های استاندارد چله کشی، رفع عیوب حین بافت و بعد از بافت و... به صورت عملی آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی مذکور از تاریخ 28 دی ماه سال جاری آغاز و به مدت یک ماه به طول انجامید، خاطر نشان شد: تمامی صنعتگران با حضور در آزمون نهایی و در صورت اخذ حد نصاب نمرات علمی و عملی موفق به اخذ گواهی مهارت پایان دوره های تخصصی شاغلین خواهند شد.

خبرنگار: علی انوار

منتشر کننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 734899

وب گردی

وب گردی