کنفرانس حمایت جهانی از فلسطین، امروز در تهران

ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه ملت فلسطین امروز ( سه شنبه ) در تهران گشایش می یابد.

کارشناسان و تحلیلگران، اجلاس تهران را اعلام همبستگی ملت های جهان با مردم فلسطین می دانند و بر این باروند که تداوم این اجلاس موجب توجه بیش از پیش افکارعمومی به مساله فلسطین شده است.

این کنفرانس با حضور 80 هیات و 700 میهمان خارجی و با پیام رهبر معظم انقلاب صبح امروز (سه شنبه) در تهران برگزار می شود.
موضوع فلسطین همواره به عنوان یکی از دغدغه های مهم دنیای اسلام مطرح بوده است؛ از این رو با پیروزی انقلاب اسلامی این مهم برای تمامی مردم و مسوولان از اهمیت ویژه ای برخوردار شد و امام خمینی(ره) نیز بارها توجه ملت ایران و دیگر جهانیان را به این موضوع جلب کردند.

همچنین حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود به مقوله فلسطین اشاره داشته اند و دفاع از آنها را وظیفه همگان دانسته اند. برای نمونه ایشان در 1388 خورشیدی و در دیدار شرکت کنندگان در افتتاحیه همایش غزه فرمودند: «امروز مسئله‌ فلسطین شاخص میان پایبندی به اصول انسانی و ضدیت با اصول انسانی است.»

اهمیت سرنوشت ملت فلسطین باعث شد تا در راستای اجرای قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم این سرزمین، کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در 1369 خورشیدی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شود و بدین شکل نخستین کنفرانس در سال بعد از آن شکل گرفت و اکنون ششمین کنفرانس امروز (سه شنبه سوم اسفند 1395 خورشیدی) برگزار خواهد شد.

تایید کننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 734902

وب گردی

وب گردی