پرونده قتل خانواده پزشک تبریزی به دادگاه می رود

 رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی ازصدور قرار مجرمیت پرونده «پزشک تبریزی» به اتهام قتل اعضای خانواده‌اش خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری با بیان این خبر اظهار کرد: دادسرا در حال تنظیم کیفرخواست برای ارسال پرونده به دادگاه است.
این درحالی است که موسی خلیل اللهی دادستان تبریزهم روز 10 آبان از صدور نظریه پزشکی قانونی در رابطه با مرگ دو عضو خانواده پزشک تبریزی خبر داده و گفته بود: مطابق نظریه پزشکی قانونی، علت فوت آنها، مسمومیت با سم فسفین (قرص برنج) بوده است.این فرد یک پزشک عمومی است که در سال‌های اخیر فارغ‌التحصیل شده و شهرت خاصی ندارد.همچنین عمده فعالیت‌اش نیز در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است. وی درباره برخی اظهارات مبنی براینکه این پزشک فردی نیکوکاربوده نیزاظهارداشت: اگر مبنای این موضوع انتشار یک نسخه پزشکی در فضای مجازی است که باید گفت این موضوع در تحقیقات به اثبات نرسیده است،چراکه در نسخه انتشار یافته از این پزشک در فضای مجازی، به داروخانه توصیه شده که هزینه داروها را از بیمار دریافت نکند. این در حالی است که اصل بودن این نسخه و اینکه شخصی به واسطه توصیه این پزشک هزینه داروها را پرداخت نکند، در تحقیقات به اثبات نرسیده است.

دادستان تبریز همچنین مسمومیت اعضای خانواده پزشک تبریزی به دلیل مصرف غذای نذری را نیز منتفی دانسته و گفته بود: ازاساس موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صددرصد منتفی بوده و به هیچ عنوان موضوع غذای نذری مطرح نبوده است،چراکه غذاها از یک رستوران‌ در تبریز خریداری شده است و بر اساس تحقیقات پرونده و بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا هم مشخص شده است. پزشک متهم به قتل نیز تأیید کرده که اصلاً بحث نذری در کار نبوده است.
براساس این گزارش، ١٧ مهر امسال خبرمسمومیت پنج عضو خانواده پزشک تبریزی- همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگ- با خوردن غذای نذری آلوده دچار تنگی نفس شده‌اند که همسر و مادربزرگ پزشک، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/منتشر کننده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 734925

وب گردی

وب گردی