حمایت از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ICT

طی مراسمی تفاهمنامه ای با موضوع همکاری برای توسعه تولید محصولات دانش بنیان حوزه ICT میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهمنامه ای با موضوع همکاری در جهت توسعه تولید محصولات دانش بنیان بخش ICT میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

این تفاهمنامه که توسط محمود واعظی و سورنا ستاری به امضا رسید از جمله همکاری های میان دستگاهی است که دولت برای توسعه تولید محصولات دانش بنیان و صیانت از بازار ملی در حوزه دانش بنیان آن را دنبال می کند.

حمایت از محصولات و تولیدکننده داخلی که در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، همواره مورد تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است و بارها از سوی ایشان مورد مطالبه قرار گرفته است. از اینرو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هدایت هدفمند و هوشمندانه از تولید با کیفیت داخلی و توسعه تولید محصولات دانش بنیان را هدف قرار داد که در تفاهمنامه امروز محصولات مورد بحث در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

بر اساس تفاهمنامه امضا شده میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بازارسازی محصولات دانش بنیان، ارتقای ابزار موثر در حمایت از تولیدکنندگان داخلی، حمایت از شرکت های دانش بنیان و طرح های فناورانه و همچنین ارتقای توانمندی داخلی و تولید و صادرات محصولات دانش بنیان اولویت دار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال می شود.

بنابه این گزارش، مطابق این تفاهمنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متعهد شده که خرید محصولات دانش بنیان تولید داخل در حوزه ICT را جهت استفاده در زیرساخت های ارتباطی و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات تا سقف 200 میلیارد تومان انجام دهد.

ضمن اینکه حمایت مالی از ایجاد و توسعه کسب و کارهای جدید ICT و طرح ها و پروژه های مهم از طریق اعطای وام وجوه اداره شده تا سقف 150 میلیارد تومان نیز از جمله دیگر اقداماتی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید آنرا در دستور کار خود قرار دهد.

علاوه بر آن حمایت از توسعه کسب و کارهای موجود و ایجاد اشتغال و همچنین تامین پلتفرم و زیرساخت فنی و مکانی برای شرکت های دانش بنیان حوزه ICT نیز تا سقف 150 میلیارد تومان در این تفاهمنامه برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وظیفه استقرار نظام ارزیابی و رتبه بندی تولیدکنندگان محصولات دانش بنیان داخلی برای تشخیص تولیدکنندگان صاحب صلاحیت داخلی را برعهده دارد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

401/601

کد خبر: 734963

وب گردی

وب گردی