امام خمینی (س) با خود آگاهی تاریخی تحول جهانی را در تاریخ رقم زد

رئیس شورای حوزه‌های علمیهٔ استان تهران با حضور در حرم مطهر امام خمینی(س) گفت:حضرت امام خمینی(س) یکی از دغدغه های اساسی اش در عرض دغدغه اصلاح نظام سیاسی،اصلاح نظام روحانیت و حوزه بود.

به گزارش ایسکانیوزٰ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان افزود:امام راحل در مناسبت های مختلف به اشکال گوناگون دغدغه شان در خصوص حوزه و طلاب را بیان می کرد.به همین دلیل نیز پیامی را صادر کردند که به پیام منشور روحانیت معروف است که در این منشور امام راحل روحانیت را آسیب شناسی و نظام و سامانه روحانیون را بیان کرد.

وی تصریح کرد:در این منشور همچنین عظمت،خصایص،موقعیت،منزلت و.... روحانیت را به درستی تشریح کردند.از سوی دیگر امام خمینی(س) راهکارهایی برای ارتقاء و تحول حوزه های علمیه معرفی کرد.

رشاد در ادامه اظهار داشت:این منشور سند بزرگی است که باید در اسناد تراز نخست انقلابی اسلامی قرار گیرد و نباید از آن مغفول ماند.

وی افزود:از طرف دیگر یکی از وظایف اساسی حوزه علمیه التزام و عمل به این سند است.

رشاد در ادامه در توصیف شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت:امام راحل با خودآگاهی عمیق و آگاهی تاریخی که داشتند و با درک بالایی از اینکه در کجای تاریخ ایستاده اند وارد صحنه شد و بر اساس همین شناخت دینی،تاریخی و ملی که از نظز متفکران برجسته جهانی نیز درست بود چرخش جهانی را درتاریخ رقم زد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان

کننده:علی درخشان/انتشار دهنده:سرلک

کد خبر: 734998

وب گردی

وب گردی