غرویان: «حوزه انقلابی» در شخصیت آیت الله هاشمی خلاصه می شود

مقام معظم رهبری فرمودند حوزه ما باید انقلابی باشد. من فکر می کنم مصداق اتم فرمایش مقام معظم رهبری در شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی خلاصه می شود، ایشان واقعاً یک روحانی و حوزوی انقلابی و یک مجتهد و عالم انقلابی بودند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جماران، یک استاد حوزه علمیه با بیان این که مصداق اتمّ حوزه انقلابی در شخصیت هاشمی خلاصه می شود، گفت: امروز باید دائما افکار ایشان در حوزه و دانشگاه محل بحث و بررسی قرار بگیرد تا همچنان بتوانیم از میراث ایشان بهره ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص جایگاه حوزوی آیت الله هاشمیرفسنجانی(ره) اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند حوزه ما باید انقلابی باشد؛ من فکر می کنم مصداق اتمّ این فرمایش ایشان در شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی خلاصه می شود، زیرا ایشان واقعاً یک روحانی و حوزوی انقلابی و یک مجتهد و عالم انقلابی بودند.

وی ادامه داد: هاشمی دیانت را عین سیاست می دانست، همان گونه که امام و شهید مدرس دیانت را عین سیاست می دانستند؛ ایشان جامع نگر بودند و بینش جهانی در مسائل اسلامی داشتند.

غرویان افزود: هاشمی تمدن اسلامی را ارائه می کرد، دین را در همه ابعادش می دیدند و اسلام را پاسخ گوی دنیا و آخرت می دانست.

این استاد فلسفه اسلامی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی به علم، دانش و علما و اندیشمدان عنایت ویژه داشتند. عقل و علم را با دین سازگار و تعارضی بین علم و دین نمی دیدند.

وی در خصوص چگونگی جبران خلاء آیت الله هاشمی، گفت: اندیشه، آثار، مطالب و سخنرانی های ایشان باید حفاظت شود. به نظر من باید یک بنیادی برای حفظ آثار ایشان تاسیس و دائما افکار ایشان در حوزه و دانشگاه محل بحث و بررسی و تبیین قرار بگیرد تا همچنان بتوانیم میراث ایشان را حفظ کنیم و از آن ها همچنان بهره ببریم.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/تاییدکننده سرلک

کد خبر: 735039

وب گردی

وب گردی