اشتغال زندانی جرائم غیر عمد در استانداری به جای حبس

مدیر نمایندگی ستاد دیه گلستان، گفت: قاضی با استناد به مجازات جایگزین حبس، یک زندانی جرم غیر عمد را به اشتغال در استانداری تا بازپرداخت بدهی، موظف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، سعید طالبی، گفت: این زندانی غیرعمد که به دلیل محکومیت مالی در زندان گرگان تحمل حبس می‌کرد با همکاری قضات استانی و با استناد به مجازات جایگزین حبس، موظف شد تا پایان مدت حبس خود در استانداری گلستان مشغول به کار شود.
وی با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی مسئولان اجرایی و قضایی استان افزود: از این پس در صددیم زندانیان غیر عمد واجد شرایط را با لحاظ آبرومندی و البته شرایط خاصی که برای برخی شکات و طلبکاران در قانون مقدور است به جای زندان در بخش‌های مختلف به کار گیریم.
مدیر نمایندگی این استان یادآور شد: کارگروه صیانت از حقوق شهروندی در گلستان از هفته‎ گذشته و بر اساس آئین‎نامه اجرایی، تشکیل جلسه داد و ابلاغ‎های فعالیت در این خصوص هم در شهرستان‎های تابعه از سوی استاندار صادر شد که در همین زمینه به مانند رسیدگی به وضعیت کودکان کار و احیای محیط‎ زیست، حبس زدایی از زندان‌ها در خصوص محکومان غیرعمد نیز دارای آثار مطلوبی خواهد بود.
طالبی با بیان اینکه در زمان حاضر 319 زندانی غیرعمد در این استان تحمل حبس می‌کنند، گفت: از این شمار، 6 مددجو را بانوان تشکیل می‌دهند که امیدواریم با این سیاست جدید، لااقل در مورد نسوان زندانی تحت حمایت ستاددیه رقم محکومان را به صفر نزدیک کنیم.
دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 735048

وب گردی

وب گردی