دکتر ولایتی: توسعه آموزش های فنی و مهارتی، از اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی باشد

دومین جلسه رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر ولایتی رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه، در محل دفتر مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه که معاونان دانشجویی و فرهنگی، برنامه ریزی، علوم پزشکی، پژوهشی، رئیس سازمان سما، رئیس مرکز حوزه ریاست و مدیرکل روابط عمومی به ارائه گزارش پرداختند، دکتر ولایتی گفت: درد مملکت ما نبود آموزش های فنی و مهارتی است و باید روی مهارت آموزی به ویژه در سما سرمایه گذاری بیشتری کرد تا تکنسین و افراد کاردان فنی تربیت کنند.

دکتر ولایتی پس از استماع گزارش اعضای هیات رییسه، ضمن تشکر از ارائه این گزارش ها و عملکرد سازمان مرکزی، با تاکید بر اینکه باید تحولی در کالبد همه دستگاه های اجرایی کشور ایجاد شود، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به اندازه کافی توسعه کمی داشته و اکنون باید به ارتقای کیفی آن اولویت دهیم. البته باید در زمینه تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکتری)علاوه بر توسعه کیفی، همچنان توسعه کمی هم داشته باشیم و روند موجود را ادامه دهیم.

دکتر ولایتی گفت: کیفیت رساله ها باید بررسی شود و مورد بازرسی قرار گیرد. هر رساله باید حاوی یک تولید علمی و سند کاربردی باشد. باید برای پژوهش و بودجه در سال پیش رو تحولی در هزینه‌کرد ایجاد کنیم به شکلی که جان دوچندان به این حوزه بدهیم. در حوزه فرهنگ اسلامی و ایرانی نیز باید اهتمام فوق العاده ای داشته باشیم تا فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر سواد و مهارت، حداقل دانشی از هویت اسلامی و ایرانی خود کسب کنند.

در ابتدای این جلسه دکتر میرزاده با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسات، ارائه گزارش از چالش های پیش روی دانشگاه و بهره مندی مدیران دانشگاه از رهنمودهای دکتر ولایتی است، گفت: برنامه ها وگزارش ها به همراه نظرات دکتر ولایتی که در این جلسات مطرح می شود، می تواند باعث ایجاد رویه های مثبت در ادامه رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی شود و تکرار این جلسات باعث می شود ریاست هیات امنا از نزدیک در جریان چالش های پیش رو و دستاورد های حوزه های مختلف دانشگاه قرار گیرد.

گفتنی است در این جلسه دکتر سید طه هاشمی، دکتر واشقانی فراهانی، دکتر رهنمای رودپشتی، دکتر ابطحی، دکتر زرهانی، دعاگویی و منوری هر یک به ارائه گزارشی از حوزه تحت مدیریت خود پرداختند

200

خبرنگار و منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 735059

وب گردی

وب گردی