رییس واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی: امکان افزایش سهم اقتصاد خلاق در دانشگاه ها با تولید محتوا و مبانی نظری

اولین همایش پلی اقتصاد خلاق با همکاری صندوق اعتباری هنر و مرکز اقتصاد خلاق با حضور دکتر داداندیش رییس واحد تهران غرب ، دکتر براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ،دکتر ارجمندی رییس مرکز اقتصاد خلاق ایران و جمعی از معاونان و اساتید در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر پروین داداندیش رییس واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب که همایش پلی اقتصاد خلاق برای نخستین بار در این واحد دانشگاهی برگزار شده است اظهار داشت: در بررسی زوایای موضوع اقتصاد خلاق ۲نکته مورد توجه است. در ابتدا با توجه به عمر کوتاه این حوزه در کشور لازم است مراکز علمی و دانشگاهی با ورود به این موضوع سهم خود را ایفا کرده و زمینه مناسب را برای دانشجویان و اساتید مهیا کنند همچنین با تولید محتوا و مبانی نظری در دانشگاه یک شناخت عمومی را در حوزه های جدید به وجود آورند تا سهم اقتصاد خلاق و تولید هنر را در کشور افزایش دهند.

وی با اشاره به گزارشی از فعالیت های واحد تهران غرب ادامه داد: سال گذشته با عملکرد خوب دکتر میرزاده رییس عالی دانشگاه آزاد اسلامی باب جدیدی در حوزه های مختلف از جمله تعمیق ارتقای علمی_پژوهشی و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاد که اولین دستاورد آن افزایش ظرفیت های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی عنوان کرد: در سال های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های مختلف قراردادهایی را با وزارت خانه های کشور منعقد کرد که از جمله این قرارداد ها امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در این راستا سال گذشته واحد تهران غرب مذاکراتی را با دکتر ارجمندی رییس صندوق اعتباری هنر داشت که خوشبختانه با بررسی زمینه های همکاری به یکسری از تفاهم های مشترک دست پیدا کردیم.

وی خاطر نشان کرد: اولین اقدام واحد تهران غرب پیشنهاد راه اندازی مرکز تحقیقات اقتصاد خلاق در تمام مجموعه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بود که خوشبختانه این مرکز در واحد تهران غرب راه اندازی شد. همچنین همزمان با این اقدام با برگزاری همایش اقتصاد خلاق برای رسیدن به ادبیات مشترک و برگزاری رویداد ایده تا عمل که در راستای تشویق و ترقیب دانشجویان و اساتید در حوزه های مختلف در صدد هستیم تا اقتصاد خلاق را در واحدهای دانشگاهی گسترش دهیم.

وی در پایان افزود: رویداد ایده تا عمل 4 تا 6 اسفند ماه در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حدود 130 نفر از دانشجویان و اساتید واحد های استان های تهران، البرز، قم و قزوین برگزار می شود که در پایان این دوره امیدواریم بتوانیم حداقل 10 ایده را به مرحله تجاری سازی در حوزه های مختلف فرهنگی،هنری و اجتماعی تبدیل کنیم.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی

کد خبر: 735071

وب گردی

وب گردی