دانشگاه آزاد اسلامی  جدا از مردم نیست و با فرهنگ ایرانیان عجین شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت گفت:دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه جدا از مردم نیست و با فرهنگ ایرانیان عجین شده است در این زمینه دانشگاه آزاد می تواند فرهنگ اصیل ایرانی را به سایر کشور ها انتقال دهد.

دکتر علیرضا امینی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اجتماعی و فرهنگی در سطح بین المللی اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه اصالت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور تولید و گسترس علم است، دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه به عنوان یک دانشگاه مردمی شناخته می شود.

وی ادامه داد: امروزه دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر مسائل علمی، نقش مهمی در توسعه مسائل اجتماعی و فرهنگی ایفا می کند به گونه ای که شاهد فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای کوچک هستیم زمینه اشتغالزایی را در کشور فراهم کرده است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت گفت: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان می تواند بیانگر فرهنگ مردم از اقشار مختلف جهانی باشد و در ترویج و توسعه فرهنگ می تواند نقش مهمی ایفا کند. دانشگاه آزاد اسلامی جدا از مردم نیست و با فرهنگ ایرانیان عجین شده است در این زمینه دانشگاه آزاد می تواند فرهنگ اصیل ایرانی را به سایر کشور ها انتقال دهد.

وی با اشاره به پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ترویج معماری سنتی و اسلامی اضافه کرد:همان طور که می دانید معماری سنتی اسلامی بیانگر سبک زندگی ایرانیان است همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما باید به سبک زندگی ایرانی اسلامی بازگردیم تا بتوانیم مشکلات اجتماعی موجود در جامعه را کاهش دهیم و حتی برخی از آنان را درمان کنیم.

دکتر امینی تاکید کرد: من معتقدم این معماری از گذشته تا کنون توسط آثار و بناهای ما در سراسر جهان به خوبی شناخته شده است و حتی در کشورهایی مانند هند و... شاهد بناهایی با معماری کاملا ایرانی هستیم. در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه بین المللی می تواند از طریق همایش ها و دعوت از صاحب نظران به ایران در جهت معرفی بیشتر این آثار گام موثرتری بردارد.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 735137

وب گردی

وب گردی