معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات : دانشگاه ها مرکز ثقل کشور محسوب می شود/  اقتصاد خلاق سهم بسزایی در رشد اقتصاد جهانی دارد

دکتر براری گفت: با توجه به اینکه جوانان و دانشمندان سرمایه های اصلی یک کشور محسوب می شوند بیشترین زمان افراد در دانشگاه ها صرف می شود و در واقع دانشگاه ها مرکز ثقل ثروت محسوب می شوند​.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش پلی اقتصاد خلاق با بیان اینکه اقتصاد خلاق سهم بسزایی در رشد اقتصاد جهانی دارد اظهار داشت: اقتصاد خلاق اقتصادی مبتنی بر خلاقیت و نوآوری است که مهمترین محور اقتصاد مقاومتی محسوب می شود. این در حالی است که در در این حوزه 4 میلیون دانشجوی فعال داریم که از این تعداد حدود 1 میلیون نفر در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: در واقع اقتصاد خلاق یک اقتصاد وابسته به نیروی انسانی است که همگام با طبیت و بر مبنای خلاقیت شکل گرفته است. نکته قابل توجه این است که امروزه اقتصاد توسط افراد خلق می شود و مانند گذشته مکان نمی تواند مرکز ثقلی برای صنایع محسوب شود.

وی افزود: از 10برند برتر دنیا،7 برند آن صنایعی هستند که توسط افراد خلق شده و مابقی که به مکان خاصی وابسته اند پیش بینی می شود که تا سال 2020 از میان برداشته شود این درحالی است که با نگاهی اجمالی متوجه می شویم که زیربنای ایجاد ایده این محصولات از دانشگاه ها نشات می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه دانشگاه ها مرکز ثقل ثروت محسوب می شوند ادامه داد: با توجه به اینکه جوانان و دانشمندان سرمایه های اصلی یک کشور محسوب می شوند بیشترین زمان افراد در دانشگاه ها صرف می شود و در واقع دانشگاه ها مرکز ثقل ثروت محسوب می شوند.

براری عنوان کرد: در واقع زمانی می توانیم دانشگاه هایمان را به دانشگاه های نسل سوم و چهارم برسانیم که هیچ فرد فارغ التحصیل بیکاری از دانشگاه نداشته باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که از ابتدای سال طی مذاکراتی که با واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی داشته ایم سعی کرده ایم که این واحد را مرکز ثقل ثروت در کشور تبدیل کنیم تاکید کرد: تمام تلاشمان بر این است که دانشگاه هایی مانند واحد تهران غرب را به دانشگاه هایی مانند استنفورد تبدیل کنیم تا بتوانند به تولید شرکت در جامعه کمک کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 2 بحث در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب مطرح شده که شامل برگزاری رویداد ها و Hoom work ها برای تبدیل ایده هر فرد به عمل و نزدیک کردن شبکه بازار به دانشگاه هایمان می شود. در مورد اول با صاحب ایده کردن هر دانشجو و تبدیل آنها به یک تیم و سپس معرفی آنها به شرکت و ترقیب صاحبان سرمایه در احداث شرکت گام برداشته ایم و در مرحله دوم با برگزاری جلسات با اپراتورهای کشور سعی بر این داریم تا اگر اپلیکیشنی در دانشگاه تولید شد بتواند به شبکه بازار راه پیدا کند.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 735163

وب گردی

وب گردی