کنگره بین المللی جندی شاپور با هدف تقویت خود باوری برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در اولین کنگره بین المللی جندی شاپور در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: این کنگره علمی که با برنامه ریزی دو ساله و با همکاری مشترک وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و حضور پژوهشگران و شخصیت های برجسته علمی و اجرایی برگزار می شود در راستای تقویت روحیه خود باوری است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: این کنگره در صدد معرفی و شناسایی یکی از کانون های علمی کشور به نسل جوان، دانشگاهیان و دیگر اقشار مردم است چرا که آشنایی با این ظرفیت ها و مفاخر علمی، فرهنگی و دینی مایه افتخار و سربلندی ایرانیان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم به اهمیت برگزاری اولین کنگره بین المللی جندی شاپور در دزفول اشاره کرد و گفت: این کنگره بین المللی در پی آن است که تصویر دانشگاه در ایران زمین و تصور ایرانیان و جهانیان به پیشینه و ریشه عمیق دانشگاه در ایران را تبین و اصلاح کند.

دبیر علمی اولین کنگره بین المللی جندی شاپور گفت: اگر بخواهیم در عرصه فرهنگ سازی موفق عمل کنیم باید از روش های علمی استفاده کرده و به داشته‌ها، سرمایه‌‌های تاریخی و فرهنگی و نمادین خود اتکاء کنیم که دانشگاه کهن جندی شاپور یکی از مهم ترین سرمایه های فرهنگی ایران اسلامی است.

او ادامه داد: دانشگاه جندی شاپور نقش اثرگذاری در ارتقای منزلت علمی و دانشگاهی ایران زمین در عرصه جهانی و ارزیابی های تاریخی و آکادمیک دارد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه و منزلت اجتماعی نهاد دانشگاه در سطوح ملی و جهانی اشاره کرد و گفت: جایگاه و منزلت علمی و دانشگاهی ما در چند دهه اخیر ارتقاء و تعالی فوق العاده‌ای داشته است بطوری که از سال ۲۰۱۳ روند رشد علمی کشورمان سرعت بیشتری به خود گرفته است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 735203

وب گردی

وب گردی