دکتر ولایتی در پاسخ به ایسکانیوز: اظهارات عادل الجبیر برای ما به هیچ عنوان اهمیتی ندارد

رییس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اظهارات مسئول سعودی در اجلاس مونیخ گفت: تمامی گفته های این فرد از روی جهل است ضمن آنکه ما به شنیدن حرفهای بی پایه از سوی وی عادت کردیم این صحبت ها برای ما به هیچ عنوان اهمیتی ندارد.

دکتر علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با رییس مجلس سوریه در پاسخ به خبرنگار ایسکانیوز در خصوص موضع ایران نسبت به یاوه گویی های عادل الجبیر و چاوش اوغلو علیه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: در خصوص اظهارات مسئول سعودی که در اجلاس مونیخ حرفهای بی پایه ای زد باید تاکید کنم تمامی گفته های این فرد از روی جهل است ضمن آنکه ما به شنیدن حرفهای بی پایه از سوی وی عادت کردیم این صحبت ها برای ما به هیچ عنوان اهمیتی ندارد.

وی در ادامه افزود:پیشنهاد می کنم که این مسئول سعودی قبل از هرچیزی به فکر منافع عربستان باشد و از این سخنان بی اعتبار و بی پشتوانه بپرهیزد چرا که ادامه این روند به ضرر عربستان سعودی است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در خصوص اظهارات چاوش اوغلو بیان داشت : ما شرایط ترکیه را درک می کنیم چرا که ترکیه از هر نظر تحت فشار است و هم چنان آثار کودتا در این کشور وجود دارد . ضمن اینکه با توجه به ادعاهایی که اعلام کرده بودند به شکست خوردند زیرا انتظار داشتند با دخالت و حمایت از داعش بتوانند در مسجد اموی سوریه نماز بخوانند که خوشبختانه با همت سوری ها این ادعا محقق نشد و نخواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی دولت های عراق و سوریه دراین کشورها حاضر شده و به آنها کمک های مستشاری می دهد.


ولایتی تاکیدکرد: آنهایی که بدون دعوت و بی اجازه وارد این کشورها شده اند متجاوزند و باید از این کشورها بیرون بروند.


وی افزود: آنها یا خودشان باید آنجا را ترک کنند یا ملت سوریه و عراق آنها را بیرون خواهند کرد.

خبرنگار:علی درخشان/تاییدکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 735271

وب گردی

وب گردی