آخوندی: ایران تسهیل کننده حمل و نقل منطقه و جهان است

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در نشست وزیران حمل و نقل اروپایی در کمیسیون اقتصادی سازمان ملل گفت: موقعیت ویژه جغرافیایی ایران تسهیل‌ کننده حمل و نقل و ترانزیت در منطقه‌ و جهان است.

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «عباس آخوندی» در سخنرانی خود بر رویکرد ایران برای همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی در دوران پسابرجام و نقش تعیین‌ کننده کشور ما در تکمیل زیربناهای حمل و نقل در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.
آخوندی همچنین در حاشیه این نشست با «ویولتا بولک» کمیسر حمل و نقل اتحادیه اروپا، دیدار و درباره مسائلی مانند تغییر ساختار وزارتخانه گفت و گو کرد.
وزیر راه و شهرسازی یادآوری کرد: از اهم برنامه های ایران دستیابی به رقم صفر در آمار تلفات جاده‌ای در سال ۲۰۵۰ میلادی، دیجیتال سازی حمل ونقل، حمل و نقل ترکیبی و تمرکز بر تکمیل حلقه‌های گمشده حمل ونقل است.
آخوندی بر نوسازی ناوگان حمل ونقل ریلی برای افزایش ایمنی و سازگاری بیشتر با محیط زیست تاکید کرد.
کمیسر حمل ونقل اتحادیه اروپا نیز در این دیدار گفت: با خانم «فدریکا موگرینی» نماینده بلندپایه اتحادیه اروپا در سیاست خارجی، مذاکراتی درباره بخش حمل و نقل داشتیم و بر اساس این مذاکرات نشست اقتصادی با ایران در دستور کار قرار گرفت تا در بروکسل نشست مشترک برگزار شود و از شمابه عنوان وزیر حمل و نقل ایران دعوت می‌کنیم در نشست بروکسل حاضر شوید.
وی تاکید کرد در شرایط جدید باید همکاری‌ها را به طور مشترک تنظیم کنیم و باعث خوشوقتی ماست بتوانیم همکاری‌های حمل ونقل را پیگیری کنیم.
بولک پیشنهاد کرد با توجه به تنظیم برنامه کابینه وزیران اتحادیه اروپایی تا پیش از تابستان، ماه آوریل یا می (فروردین یا اردیبهشت) زمان مناسبی برای مذاکرات مشترک است.
نشست وزیران حمل و نقل کمیسیون اقتصادی اروپا به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس کمیته حمل ونقل زمینی (Inland Transpor TC) به مدت دو روز در ژنو سوئیس برگزار می شود.
آخوندی به همراه معاون حمل و نقل و مدیرکل دفتر توسعه امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی و «حمید بنایی» عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور دارد.
هیاتی نیز از گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز به ریاست «مسعود کرباسیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به این نشست رفته اند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

401

کد خبر: 735276

وب گردی

وب گردی