جمع آوری و ساماندهی متکدیان یزد تا پایان سال

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و تأکید وزارت کشور در مورد متکدیان، گفت: متکدیان استان تا پایان سال جمع آوری و ساماندهی می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، «محمدعلی طالبی» در جلسه هم‌اندیشی ستاد ساماندهی کودکان کار و متکدی‌گران، اظهار کرد: با توجه به قرارگیری در آستانه نوروز و تأکید وزارت کشور بر ساماندهی تکدی‌گران به‌ویژه در شهرهای مهمان‌پذیر، برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت ساماندهی در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان این که در استان یزد آن طور که باید و شاید نسبت به ساماندهی متکدیان اقدام نشده است، گفت: افزایش تکدی گری در استان نتیجه عدم فعالیت شایسته و مطلوب در این حوزه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، گفت: راه‌کارهایی برای تأمین زیرساخت‌ها و مکانی برای ساماندهی کودکان اندیشیده شد که متأسفانه شاهد بی‌توجهی دستگاه‌های مسئول در این زمینه هستیم.

طالبی با تأکید بر این که فرهنگ و شرایط اجتماعی استان نباید تحت تأثیر تکدی‌گری قرار گیرد، افزود: دستگاه‌هایی مانند شهرداری، نیروی قضایی و انتظامی، اداره بهزیستی و اداره اتباع و مهاجران خارجی با محوریت فرمانداری یزد ساماندهی متکدیان تا پایان سال را پیگیری می‌کنند.

رییس ستاد ساماندهی کودکان کار و تکدی‌گران استان یزد تصریح کرد: لازم است ضمن جمع‌آوری متکدیان از سطح استان، محلی موقت برای نگه‌داری آنان تأمین و پیگیری شود مرکزی دائمی از سوی شهرداری به این امر اختصاص یابد.

معاون استاندار در ادامه خاطرنشان کرد: باید شرایطی فرآهم شود که متکدیان در هیچ نقطه‌ای از شهر برای تکدی‌گری و دستفروشی احساس امنیت و آرامش نکنند.

طالبی همچنین بر فعال کردن تشکل‌های اجتماعی برای ساماندهی متکدیان، کودکان خیابانی و اتباع اشاره کرد، گفت: استفاده از ظرفیت سازمان مردم نهاد در این امر ضروری است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 735336

وب گردی

وب گردی