اندونزی آسمانش را به روی نتانیاهو بست

نخست وزیر اسرائیل به دلیل آنکه نمی‌توانست از حریم هوایی اندونزی عبور کند، پروازش از سنگاپور به سیدنی را به جای هشت ساعت و نیم، ۱۱ ساعت طول داد.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه گاردین، هواپیمای حامل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مجبور شد برای آنکه از حریم هوایی اندونزی عبور نکند، مسیر هشت ساعت و نیمه خود از سنگاپور به سیدنی را دو ساعت بیشتر کرده و با سپری کردن دو ساعت و نیم اضافی به استرالیا وارد شود.

نتانیاهو برای یک سفر چهار روزه امروز (چهارشنبه) وارد سیدنی شد.

براساس گزارش سایت نظارت هوایی Flight Aware میانگین سفر مستقیم هوایی از سنگاپور به سیدنی هشت ساعت و نیم است. درحالی که سفر هوایی نتانیاهو بیش از ۱۱۱ ساعت به طول انجامید چرا که هواپیمایی که وی سوار بر آن بود، حریم هوایی اندونزی را دور زد.

یکی از اعضای هیات همراه نتانیاهو این مساله را تایید کرد.

هواپیمایی El Al اجازه ورود به حریم هوایی بسیاری از کشورهای مسلمان شامل پاکستان را ندارد.

اندونزی با بزرگترین جمعیت مسلمان در جهان (۲ / ۸۷ درصد) و جمعیتی ۲۰۹ میلیون نفره از حامیان فلسطین است. این کشور روابط دیپماتیک رسمی با اسرائیل ندارد و برخی از سفرها و امور تجاری را با اسرائیل تحریم کرده است. البته سیاست ویزای آزاد برای اراضی اشغالی و ۸۳ کشور دیگر را دسامبر ۲۰۱۵ برای افزایش صنعت گردشگری ایجاد کرد.

مارس سال گذشته میلادی نتانیاهو خواستار روابط دیپماتیک رسمی با اندونزی شد و اعلام کرد این روابط فرصت‌های بیشتری را برای همکاری‌های دوجانبه ایجاد می‌کند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 735410

وب گردی

وب گردی