مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی: چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با راهبری دانشگاه آزاد اسلامی 9 اسفند آغاز به کار می‌کند

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه جهادگران علم و فناوری با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه و دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر داود ثمری درخصوص نحوه برگزاری چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری گفت: چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری از تاریخ 9 تا 11 اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود. این چهارمین جشنواره جهادگران بسیجی است که در حوزه علم و فناوری برگزار می‌شود و امسال برای اولین بار دانشگاه آزاد اسلامی نیز با همکاری سازمان بسیج علمی این رویدار بزرگ را راهبری می‌کنند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این جشنواره کسانی که در حوزه‌های علم و فناوری توفیقاتی به دست آورده‌اند، شناسایی و معرفی می‌شوند و در کنار جشنواره نمایشگاه بزرگی در مرکز همایش‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود که تقریبا همه استان‌های کشور و کسانی‌که در حوزه علم و فناوری فعال هستند، در آن حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نمایشگاه منتخبی از دستاوردهای فناورانه خود را ارائه می‌کند. ما در تلاش هستیم تا بتوانیم محصولاتی که در حال رسیدن به مرحله تجاری‌سازی هستند و جزو فناوری‌های دانشگاه و محصول تلاش دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ است را عرضه کنیم.

ثمری گفت: مسئولان کشوری و لشکری زیادی از این نمایشگاه دیدن می‌کنند و از صاحبان صنایع و کسانی که متقاضی فناوری هستند دعوت شده است تا در این نمایشگاه حاضر شوند.همچنین در حاشیه نمایشگاه نیز دو کارگاه برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی به کارگاه نخست اشاره کرد و گفت: کارگاه اول با موضوع عارضه‌یابی ارتباط دانشگاه و صنعت است. در این کارگاه درباره شیوه‌هایی که می‌تواند ارتباط دانشگاه و صنعت را تحکیم کند، بحث می‌شود. اعضای کارگاه نیز افرادی از مراکز رشد بسیج و خانه‌های صنعتی سازمان بسیج علمی هستند.

وی با بیان اینکه کارگاه دوم درباره تجاری‌سازی است، گفت: سعی می‌شود در کنار ارائه توانمندی‌های بخش‌های مختلف، بحث توانمندسازی و آموزش افرادی که با عنوان مشارکت‌کننده در این کارگاه‌ها حاضر می‌شوند، ارائه شود.

وی با بیان اینکه در مراسم اختتامیه محصولات برتر معرفی و از آنها تقدیر می‌شود، گفت: افتتاحیه این جشنواره در محل نمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی و اختتامیه آن در سالن‌ همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد.

به گفته ثمری، در حاشیه این نمایشگاه با حضور دکتر حمید میرزاده و معاونان این دانشگاه تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی امضا می‌شود.

منبع: آنا

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735482

وب گردی

وب گردی