ارسال بیش از 500 مقاله تخصصی به دبیرخانه کنفرانس هسته ای ایران

بیست و سومین کنفرانس هسته ای ایران، با مشارکت واحد علوم و تحقیقات ، همزمان با تقدیر آقایان دکتر علی عباسپور ، دکتر حسین آفریده ، دکتر سید جابر صفدری و دکتر محمدرضا اسکندری از پیشکسوتان هسته ای و اساتید دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر فریدون عباسی رئیس انجمن علمی هسته ای ایران در بیست و سومین کنفرانس هسته ای ایران ضمن یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: بیست و سومین کنفرانس هسته ای ایران در هشت محور آغاز شده که در این دوره بیش از 500 عنوان مقاله تخصصی به دبیرخانه آن ارسال شده است، از این میان پس از بررسی اولیه 486 عنوان مقاله قابل بررسی شناخته شدند که 44 مقاله بصورت شفاهی و 249 عنوان مقاله بصورت پوستر پذیرفته شدند.

دبیر کمیته علمی این کنفرانس به تعداد 44 داور مقالات در کنفرانس سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال تعداد داوران به 100 نفر افزایش پیدا کرد و هر مقاله حداقل توسط دو داور مورد بررسی قرار گرفته است.

او ادامه داد: غیر از کنفرانس سالانه و ارائه مشاوره به مراکز و متقاضیان، انجمن هسته ای ایران هر سال اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی نیز می کند.

دکتر میترا اطهری دبیر کمیته اجرایی بیست و سومین کنفرانس هسته‌ای ایران نیز در این کنفرانس گفت: بیست و سومین کنفرانس هسته‌ای ایران با هدف گردهمایی مهندسان هسته‌ای و فیزیکدانان هسته‌ای کشور و تبادل تجربیات و آخرین دستاوردهای این فناوری در واحد علوم و تحقیقات کلید خورد.

او با اشاره به محورهای این کنفرانس، گفت: کنفرانس هسته‌ای ایران در محورهای آشکارسازی و دزمیتری، پلاسما و همجوشی هسته‌ای، رآکتورهای هسته‌ای، مواد و سوخت هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای، شتاب‌دهنده‌ها، کاربرد پرتوها و پرتوپزشکی فعالیت می کند.

اطهری گفت: در این کنفرانس بیش از 300 نفر از پیشکسوتان دانش هسته‌ای، اساتید برتر دانشگاه‌های کشور و همچنین دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و محققان و کارشناسان مراکز تحقیقاتی هسته‌ای سراسر کشور حضور دارند.

مدیر پژوهش و فناوری دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته‌های اجرایی این کنفرانس در واحد علوم و تحقیقات از فروردین امسال گفت: همه اقدامات مربوط به برگزاری بیست و سومین کنفرانس هسته‌ای ایران با مشارکت رئیس و معاونین دانشگاه،‌ همچنین رئیس دانشکده فنی و مهندسی ، استادان و دانشجویان مقاطع مختلف دکتری، کارشناسی ارشد و کارشانسی مهندسی هسته ای واحد علوم و تحقیقات در این دانشگاه صورت گرفته است.

دبیر کمیته اجرایی بیست و سومین کنفرانس هسته‌ای ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در حاشیه این کنفرانس گفت:‌ در حاشیه بیست و سومین کنفرانس هسته‌ای ایران تعدادی غرفه از شرکت‌های بخش خصوصی مرتبط با بخش هسته‌ای به ارائه آخرین دستاوردهای خود در زمینه‌های تحقیق و پژوهش و همچنین کاربردهای این فناوری می‌پردازند.

همچنین دکتر غفرانی از استادان و پیشسکسوتان عرصه مهندسی هسته ای در سخنانی به ابعاد شخصیتی ، علمی ، اخلاقی و حرفه ای دکتر سهراب پور پرداخت .

همچنین با نمایش کلیپی از خدمات علمی مرحوم دکتر مصطفی سهراب پور استاد ، پژوهشگر و پیشکسوت علم مهندسی هسته ای تقدیر به عمل آمد . همچنین پیشکسوتان تقدیر شده شامل آقایان دکتر علی عباسپور ، دکتر حسین آفریده ، دکتر سید جابر صفدری و دکتر محمدرضا اسکندری ضمن قدردانی از فعالیت های انجمن هسته ای ایران از آرمان ها و مقام شهدای هسته ای تجلیل کردند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار دهنده: پارسا فرخوی

204/201

کد خبر: 735533

وب گردی

وب گردی