پیروزی ترزامی در اولین آزمون لایحه بریگزیت در مجلس "اعیان"

نخست‌وزیر انگلیس اولین دور مبارزه خود برای آغاز روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا تا پایان ماه آینده را با پیروزی در مقابل لردهای مجلس اعیان آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از دو روز ماراتن مناظره با برگزاری بیش از 180 سخنرانی، اعضای مجلس اعیان بدون مخالفتی این لایحه را برای بررسی دور دوم تایید کردند.

می هفته آینده با چالشی بسیار دشوار مواجه خواهد بود که طی آن احزاب اپوزیسیون تلاش خواهند کرد تا با ایجاد اصلاحاتی در این لایحه شرایط را برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هموار کنند.

مجلس نمایندگان انگلیس و حزب کارگر آن در حالی که متعهد شده‌اند این لایحه را مسدود نکند به دنبال برخی امتیازات هستند؛ اقدامی که حمایت لیبرال دموکرات ها و اعضای نه چندان مطرح حزب را دارد. مسائلی که پیش بینی می‌شود درگیری‌هایی درباره آنها صورت گیرد دادن حق رای "معنادار" به پارلمان پیش از پایان مذاکرات بریگزیت و تضمین حق شهروندان اتحادیه اروپایی است که اکنون به صورت قانونی در بریتانیا زندگی می‌کنند.

این لایحه دو بخشی به می اجازه خواهد داد تا ماده 50 را هم زمان با مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا آغاز کند. اما با توجه به اینکه دولت می اکثریت را در مجلس اعیان انگلیس ندارد پیش‌بینی می‌شود ایجاد هر اصلاحی در این لایحه تنها باعث خواهد شد تا آن در جریانی مانند بازی پینگ‌پنگ میان دو مجلس جا به جا شود؛ اقدامی که زمان بندی دولت را در این موضوع تهدید می کند.

در جریان منازعات در باره این مسئله لرد بیریجز، وزیر بریگزیت خاطرنشان کرد که اکثر مردم بریتانیا به خروج از این اتحادیه رای داده‌اند بنابر این دولت باید به خواست مردم این کشور احترام بگذارد.

وی تاکید کرد: هیچ اقدامی در تلاش برای ابقای انگلیس در اتحادیه اروپا یا بازگرداندن مجدد آن نباید در ا ین میان صورت گیرد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/تایید سرلک

کد خبر: 735577

وب گردی

وب گردی