دیدار بروجردی با رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان زیمباوه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار باهمتای خود از کشور زیمباوه گفت: حمایت از مردم فلسطین و انتفاضه فلسطینی ها، تنها مختص کشورهای اسلامی نیست و همه کشورهای اسلامی و غیراسلامی آزادی خواه می بایست در این راه همکاری کرده و برای تقویت مقاومت گام بردارند.

به گزارش ایسکانیوز،رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان زیمباوه که برای شرکت در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین به تهران سفر کرده است، در حاشیه این کنفرانس با بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه فلسطین فصل مشترک همه کشورهای اسلامی و غیراسلامی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران عمیقا بر این باور است که همه کشورهایی که معتقد به مبارزه به ظلم و حمایت از ؟ هستند باید با هم همکاری داشته باشند تا زمینه های این غده سرطانی در منطقه خشکانده شود.

وی هم چنین گفت: حمایت از مردم فلسطین و انتفاضه فلسطینی ها، تنها مختص کشورهای اسلامی نیست و همه کشورهای اسلامی و غیراسلامی آزادی خواه می بایست در این راه همکاری کرده و برای تقویت مقاومت گام بردارند.

بروجردی در پایان ابراز امیدواری کرد دو کشور ایران و زیمباوه بتوانند گام های عملی بیشتری برای تقویت روابط دوجانبه بردارند.

کیوس پارادزا ، رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس زیمباوه نیز در این دیدار گفت: زیمباوه خود کشوری انقلابی و طرفدار حرکت های آزادی خواهانه است و همواره در دفاع از مردم فلسطین در مجامع بین المللی کشوری پیشتاز است.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس زیمباوه در پایان با دعوت از علاءالدین بروجردی برای سفر به کشورش گفت: امیدوارم با تقویت گفت وگوهای مقامات دو کشور شاهد تقویت روزافزون همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و زیمباوه باشیم.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 735619

وب گردی

وب گردی