شهردار ارومیه:بیش از 90 درصد اعتبارات و بودجه هایی که وصول می شود از طریق خود مردم است

شهردار ارومیه اظهار کرد: مهاجرت از شهر های کوچک و روستا ها به شهر های بزرگ موجب افزایش روزافزون جمعیت شهر های بزرگ و کاهش سطح کیفی خدمات می شود.


به گزارش خبرگزاری ایسکا نیوز از ارومیه محمد حضرت پور صبح امروز در نهمین نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهر های آذربایجان غربی با انتقاد از افزایش روزافزون جمعیت در شهر های بزرگ گفت: دولت باید به تخصیص اعتبار به شهر های کوچک اهتمام ورزد.
وی با بیان اینکه 5 درصد اعتبارات شهرداری و سازمان های تابعه به معضلات اجتماعی اختصاص می باید گفت: بیش از 90 درصد اعتبارات و بودجه هایی که وصول می شود از طریق خود مردم است و در راستای تکریم و بزرگداشت بانوان، 2 پارک در حال اتمام مراحل پایانی قرار دارد.
در ادامه این نشست مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای آذربایجان غربی ضمن قدردانی از ریاست مجمع در برگزاری فعال نشست های مجمع مشورتی بانوان گفت: حضور بانوان در شورای شهر علاوه بر کاردانی و کارشناسی بانوان، نشانگر اعتماد مردم به این قشر است.
مطلبی تصریح کرد: اهمیت بانوان در گرم نگه داشتن کانون نهاد خانواده غیر قابل انکار است و اگر به دنبال جامعه ای سالم و بستری مناسب برای رشد هستیم باید فضای لازم جهت حضور بانوان در همه عرصه های فرهنگی و سیاسی را فراهم آوریم.
وی با بیان اینکه مطالعات لازم جهت کاهش آسیب های اجتماعی به پایان رسیده است گفت: مسئله آسیب های اجتماعی به قدری مهم است که مقام رهبری شخصا وارد این موضوع شدند و لازم است مسئولان استان برای جبران عقب ماندگی در این زمینه تمهیدات لازم را به عمل آورند.
مدیرکل دفتر امور شهری خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی انتظار مردم از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بیش از خدمات عمرانی، خدمات فرهنگی است.
در ادامه این نشست، عضو شورای اسلامی شهر خوی با بیان ینکه شهر خوی دومین شهر بزرگ استان محسوب می شود گفت: هیچ گونه صحبتی از اعتبارات در این شهر به میان نمی آید.
کریمی با انتقاد از اینکه بسیاری از واقعیت ها در جامعه ما مطرح نشده است گفت: در بسیاری از شهر ها و روستا های کشور زنان سرکوب می شوند.
در پایان این نشست از چند تن فعال حوزه بانوان و اعضای شورای اسلامی شهر ها تجلیل به عمل آمد

منتشر کننده:امین محمودی نیا

کد خبر: 735666

وب گردی

وب گردی