راه اندازی رشته تولید و بهره برداری از گیاهان داروئی و معطر در دانشگاه آزاد شهرضا

رشته کارشناسی ناپیوسته علمی ، کاربردی تولید و بهره برداری از گیاهان داروئی و معطر در دانشکده دارو سازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا راه اندازی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهنام یوسفیان مدیر گروه رشته تولید و بهره برداری از گیاهان داروئی و معطر واحد شهرضا گفت: براساس مجوز شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با تکیه بر آزمایشگاهای مجهز و مزرعه گیاهان داروئی موجود در این واحد فعالیت این رشته از بهمن آغاز شده است.

او افزود: رشته گیاهان داروئی از رشته های کارآفرین و مورد نیاز نظام داروئی کشور است که برای اولین بار در استان اصفهان در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با 20نفر دانشجو که تعدادی از آنان از پزشکان عمومی و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد هستند تاسیس شد.

یوسفیان ادامه داد: رشته تولید و بهره برداری از گیاهان داروئی و معطر زیر گروه رشته علوم پزشکی و دارو سازی است و هیچ ارتباطی با زیر گروه رشته های کشاورزی ندارد.

مدیر گروه رشته گیاهان داروئی واحد شهرضا گفت: اقبال عمومی در مصرف گیاهان داروئی و استفاده وسیع و گسترده در فرهنگ خانواده ها و جامعه ایرانی از این داروها باعث گردید این رشته در واحد شهرضا تاسیس شود.

یوسفیان با اشاره به اینکه در این رشته هر دانشجو به ازای هر دو واحد نظری یک واحد عملی و کارگاهی باید بگذراند گفت: دانشجویانی که در این رشته مشغول به تحصیل می شوند علاوه بر متون علمی روز دانشگاههای کشور ، متون طب سنتی،گیاهان داروئی و مزاج شناسی و اخلاط بر مبنای کتب طب سنتی قانون بوعلی سینا ، ذخیره خوارزمشاهی و الحاوی که میراث کهن ایران اسلامی است را نیز فرا می گیرند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار دهنده: پارسا فرخوی

204/201

کد خبر: 735669

وب گردی

وب گردی