زمینه عرضه و صادرات محصولات دانش بنیان تجاری شده دانشگاه آزاد اسلامی به روسیه فراهم می شود/ برگزاری همایش های تخصصی با موضوع کار آفرینی و کسب و کار حرفه ای در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده با رییس دانشگاه سینرجی روسیه دیدار و در خصوص زمینه های همکاری های مشترک بین این دو دانشگاه گفت و گو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر لبوف رییس دانشگاه سینرجی روسیه در این دیدار ضمن تقدیر از مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری همایش مشترک کارآفرینی و کسب و کار حرفه ای با دانشگاه سینرژی روسیه که در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، گفت: برنامه های پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام بوده و براساس تفاهم نامه منعقده کارها در دست اقدام برای همکاری علمی و پژوهشی است.

وی با اشاره به همایش سینرجی گفت: این همایش با حضور1200 نفر از دانشگاه های مختلف ایران و صاحبنظران بخش دولتی و بخش خصوصی برگزار شد این یکی از بهترین کنفرانس از سلسله کنفرانس های انجمن های سینرژی در یک سال گذشته بود که در ایران برگزار کردیم، تمام تلاش ما این است که برنامه سال آینده برنامه ای بهتر از این باشد.

رییس دانشگاه سینرژی روسیه با بیان اینکه اسم دانشگاه آزاد اسلامی و سینرژی که در این همایش با یکدیگر گره خورد توانست توجه مردم را به خود جلب کند، افزود: اولین روز همایش سال آینده به روال همایش امسال برگزار خواهد شد و در روز دوم صرفا به مسائل اقتصادی پرداخته و روابط اقتصادی ایران و روسیه را بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در این سفر مقاماتی از شهرداری مسکو همراه ما بودند و حمایت جدی از ما داشتند، افزود: شهرداری مسکو این آمادگی را دارد که شرکت های دانش بنیان و محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی را در نمایشگاه روسیه عرضه کند. همچنین در ماه سپتامبر همایش فروش الکترونیکی سینرژی با موضوع تکنولوژی های جدید در حوزه فروش الکترونیکی و کارآفرینی الکترونیکی در روسیه برگزار می شود که در آن می توانیم محصولات مختلف ایرانی مخصوصا محصولات دانش بنیان را عرضه کنیم.

لبوف درباره دیگر زمینه های همکاری این دانشگاه با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با همکاری یکدیگر می توانیم همایش های کوچکتر و تخصصی نیز برگزار کنیم. کنفرانس های تخصص باعث تفویت برند دانشگاه آزاد اسلامی خواهد شد. همچنین این امکان از طرف ما وجود دارد که هر ماه در حوزه های مختلف در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی یک کنفرانس تخصصی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: همچنین آمادگی داریم سخنرانی های موضوعی و در ابعاد کوچک را با حضور اساتید بین المللی برگزار کنیم.

لبوف به بازدید خود از واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: برای من باعث خوشحالی بود که این واحد فعال شده و دانشجویان در آن تحصیل می کنند. همچنین از پیگیری های مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی برای استقرار دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در روسیه که در دانشگاه سینرژی مستقر شده، تشکر می کنیم. خوشحالم که تفاهمنامه ما با دانشگاه آزاد اسلامی روی کاغذ نماند و فعالیت هایی به صورت عملی انجام شد.

رییس دانشگاه سینرجی روسیه پیشنهاد داد نقطه عطف انتقال تکنولوژی از طریق مرکز اسکولکوای مسکو باشد که هم تکنولوژی روسیه و هم تکنولوژی ایران را در دو کشور عرضه کنیم.

وی تقاضا کرد: محصولات دانش بنیان تجاری شده دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شوند تا صادرات آنها به روسیه آغاز شود.

دکتر میرزاده در این جلسه ضمن خوشامدگویی به هیات دانشگاهیان دانشگاه سینرژی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از طریق ما توانست در فدراسیون روسیه مستقر شود، اعتقاد دارم که فدراسیون روسیه اقیانوسی از تکنولوژی و علم است و ما از اینکه دانشگاه شما محلی برای استقرار و شروع همکاری های علمی ما شده است، خرسندیم.

وی با یادآوری سابقه علمی و تحقیقاتی خود با دانشگاه های مسکو و سن پترزبورگ بویژه در حوزه علم شیمی و پلیمر از طریق پژوهشگاه پلیمر ایران گفت: روسیه کشوری قدرتمند و پیشرفته است و دانشگاه های قوی و معتبری دارد.

دکتر میرزاده ضمن استقبال از پیشنهاد هیات دانشگاه سینرژی درباره برگزاری همایش های متقابل در دانشگاه آزاد اسلامی و روسیه گفت: اینکه سمینارهای علمی به صورت متقابل برگزار می شود بسیار مهم است اما علاوه بر این باید برای همکاری های تکنولوژیکی از طریق حمایت از شرکت های دانش بنیان در دو کشور هم اقدام کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان یکی از استراتژی های مهم در این دانشگاه است، این دانشگاه دارای 1107 شرکت دانش بنیان بوده که در 107 مرکز رشد مستقر شده اند.

وی با اشاره به پراکندگی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر ایران گفت: این دانشگاه دارای بیش از 400 مرکز و واحد آموزشی است که با وجود این گستردگی به هیچ وجه بر بودجه دولتی استوار نیست و معادل 3 میلیارد دلار بودجه دانشگاه در سال جاری با تلاش دانشگاه و مردم تامین شده است.

دکتر میرزاده با اشاره به هزینه های بالای این دانشگاه برای پرداخت حقوق کارکنان و نگهداری ساختمان ها و ... اشاره کرد و گفت: ما به دنبال توسعه شرکت های دانش بنیان هستیم و حتی از سرمایه گذاری خارجی در توسعه برنامه های دانش بنیان استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی طبق سند چشم انداز 10 ساله در نظر دارد 31 پارک علم و فناوری در 31 استان ایجاد کند، افزود: ما از اینکه علاوه بر شراکت علمی، شراکت اقتصادی هم داشته باشیم و زمینه سرمایه گذاری مشترک برای اقتصاد دانش بنیان را ایجاد کنیم استقبال می کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فکر می کنم آینده همکاری های ما بسیار روشن خواهد بود و این برای من یک اصل است که اگر موضوعی را امضا کنم نباید بر روی کاغذ بماند.

دکتر میرزاده همچنین پیشنهاد داد که هیاتی مرکب از مدیرکل بین الملل، معاون پژوهشی و رییس واحد الکترونیک و دستیار رییس دانشگاه همکاری ویژه با دانشگاه سینرژی را پیگیری کنند.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 735687

وب گردی

وب گردی