پروین داداندیش: دانشجویان میتوانند نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشند/هر دانشجو یک ایده است

نخستین رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل با محوریت «اقتصاد فرهنگ» با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در سرسرای شهید مطهری سازمان مرکزی با حضور دکتر حبیب اسماعیلی، دکتر پروین داداندیش آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، پروین داداندیش در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و درود به بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به خاطر حمایت های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری چنین برنامه ای تشکر می کنم. در چندسال اخیر و در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت های فرهنگی با رشد و توسعه همراه بوده و همواره از فعالیت در این حوزه حمایت شده است.

داداندیش ادامه داد: طی 3 سال گذشته یکی از مهمترین موضوعات در دانشگاه آزاد توجه به موضوع اقتصاد دانش بنیان بوده که یک رویکرد ملی نیز هم است.

رییس واحد تهران غرب یادآور شد: در این راستا طی 3 سال اخیر در دانشگاه آزاد حدود 105 مرکز رشد، نزدیک به 1000 شرکت دانش بنیان و هسته فناور و نزدیک به 800 محصول تجاری سازی شده و یا نزدیک به تجاری شدن به وجود آمده است. اما اکثر این فعالیت ها در حوزه پزشکی و یا فنی مهندسی بوده است و این موضوع در حوزه فرهنگی مغفول مانده است. لذا امیدواریم با حمایت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه زمینه ایجاد محصولات دانش بنیان در حوزه فرهنگی به وجود آید.

داداندیش افزود: مرکز اقتصاد خلاق دانشگاه آزاد برای اولین بار در واحد تهران غرب شروع به کار کرده است که خوشبختانه در این راستا اولین همایش ملی اقتصاد خلاق هم برگزار شد. این موضوع حرکتی است که امیدواریم مستمر باشد.

او در ادامه گفت: در این رویداد ایده تا عمل حدود 110 دانشجو از 4 استان تهران، قم، قزوین و البرز و همچنین دیگر دانشگاه های کشور حضور دارند.

وی افزود: هر دانشجو نسل جوان می توانند در این برهه زمانی نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کنند. هر دانشجو یک ایده است اما در شرایطی که بستر هم برای او فراهم باشد.

رییس واحد تهران غرب ابراز امیدواری کرد: امیدوار هستیم که در روز جمعه و در پایان این رویداد حداقل 10 کسب و کار فرهنگی داشته باشیم. چراکه ما هم سعی کرده ایم تا با دعوت از شرکت هایی که آماده سرمایه گذاری در این حوزه هستند نیز بستر اولیه را فراهم کنیم.

داداندیش در پایان گفت: مذاکراتی هم با پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد داشته ایم تا مرکز شتاب دهنده ای در حوزه فرهنگی داشته باشیم و این بستر برای دانشجویان صاحب ایده فراهم شود.

200

خبرنگار و منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 735692

وب گردی

وب گردی