بودجه 10 هزار و 100 میلیارد تومانی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 96

جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حضور سایر اعضا به منظور تصویب بودجه سال 96 دانشگاه آزاد اد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه با تاکید بر اینکه تصمیمات کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی همواره برای دانشگاه راهگشا بوده است ، گفت: اکثریت مصوبات این کمیسیون در 3 سال گذشته به تصویب هیات امنای مرکزی دانشگاه رسیده است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه برای تایید تصویب بودجه سال 96 دانشگاه در 18 اسفند برگزار می شود، گفت: متاسفانه در این جلسه آیت الله هاشمی رفسنجان (ره) را دیگر در کنار خود نداریم ایشان در طول 35 سال گذشته همواره پشتیبان دانشگاه آزاد اسلامی بود و با تاسیس این دانشگاه یک اثر بلند و کاخ رفیع را در ایران بنا نهادند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تصویب بودجه دانشگاه آزاد اسلامی، خاطر نشان کرد: فرآیند بودجه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی از مهر ماه سال جاری شروع شد و با فعالیت های بسیار وسیع در حوزه برنامه ریزی دانشگاه و واحدها و 5 ماه کار مداوم و در نهایت با برگزاری جلسات هیات های امنای استانی در یک ماه، بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب هیات های امنای استانی رسید.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان ها باید به تصویب هیات امنای استان برسد، گفت: خوشبختانه بودجه دانشگاه آزاد اسلامی سال 96 به تایید هیات های امنای استانی رسیده است و بودجه سال 96 دانشگاه همانند سنوات قبل در جلسه هیات امنای مرکزی مطرح می شود.

دکتر میرزاده در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری قدرت مانور زیادی در بودجه خود ندارد، گفت: دانشگاه به دلایل فراوان از جمله تورم، کاهش تعداد دانشجو، افزایش رقبا، هزینه های جاری، قدرت مانور زیادی ندارد و به دلیل تراکم بالای کارکنان و ضرورت پرداخت حقوق آنان و اعضای هیات علمی، اکثر بودجه دانشگاه صرف پرداخت حقوق و دستمزد ایشان می شود.البته شعار سال آینده دانشگاه آزاد سلامی صرفه جویی در هزینه های دانشگاه است.

وی افزود: در سال جاری ماهیانه 4200 میلیارد تومان حقوق و مزایای بالغ بر یکصد هزار نفر از کارکنان و اعضای هیات علمی پرداخت می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: البته با این وجود تمام تلاش دانشگاه آزاد اسلامی این است که به رشد بودجه پژوهشی و اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی توجه ویژه ای شود.

دکتر میرزاده در ادامه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی علی رغم مشکلات زیاد از جمله کاهش جمعیت دانشجویی توانسته در سه سال گذشته اندوخته مثبت داشته باشد، خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته با توسعه تحصیلات تکمیلی در سال 92، مبلغ 372 میلیارد تومان اندوخته مثبت، در سال 93، مبلغ 570 میلیارد تومان اندوخته مثبت و در سال 94، مبلغ 557 میلیارد تومان اندوخته مثبت داشته است که با استفاده از اندوخته های مثبت خود بسیاری از طرح های نیمه عمرانی به مساحت 8/1 میلیون متر مربع را به اتمام رساند و بقیه طرح ها ی نیمه تمام عمرانی (700 هزار متر مربع) نیز ظرف سال جاری و سال آینده به اتمام خواهد رسید.

دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به تولید علمی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در حال حاضر بر اساس آمار پایگاه ESI رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علمی 158 است که این آمار مربوط به 399 واحد دانشگاهی مجری توسعه تحصیلات تکمیلی است. این در حالی است که هیچکدام از دانشگاه های ایران رتبه زیر 300 در سایت مذکور را ندارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در 3 سال گذشته پژوهش، آموزش و اقتصاد دانش بنیان به خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است، گفت: در حال حاضر 1106 شرکت دانش بنیان و 107 مرکز رشد در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که حدود 70 درصداین تعداد در این 3 سال اخیر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان است، گفت: در این زمینه فعالیت های زیادی صورت گرفته است بطوری که وابستگی دانشگاه به شهریه از 100 در صد در سال 92 به 85 درصد در سال جاری رسیده و طبق برنامه مصوب در سال 99 به 60 درصد خواهد رسید.

دکتر میرزاده افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال گذشته یک خیزش علمی داشته است و به دنبال افزایش اثربخشی خود در تمامی حوزه ها است.

وی با بیان اینکه اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای 19 و 20 اسفند سال جاری برگزار می شود، گفت: در این اجلاس بودجه سال 96 دانشگاه تبیین می شود.

در این جلسه با موافقت اعضا کمیسیون دائمی هیات امنا مرکزی، بودجه دانشگاه آزاد اسلامی از حیث درآمد و هزینه 7 هزار و 200 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف 10 هزار و 100 میلیارد تومان با اصلاحاتی همراه با احکام بودجه 96 به تصویب اعضا رسید.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 735725

وب گردی

وب گردی