دکتر علیرضا پرویشی: استفاده از نیروهای متخصص در چرخه رونق اقتصادی کشور

رییس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: نگاه فنی و تخصصی در امور باعث پیشبرد اهداف همراه با استفاده بهینه از منابع موجود می شود.

علیرضا پرویشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز با بیان اینکه وضعیت فعلی مهندسین از لحاظ کمیت در سطح مطلوبی قرار دارد گفت: رشد کیفی خدمات فنی مهندسی همگام با رشد کمی نبوده و از این جهت نیازمند اصلاح خدمات کیفی هستیم.
وی در خصوص قیاس وضعیت مهندسی با تراز مطلوب کشوری گفت: در شرایط کنونی ارومیه در تراز متوسط به بالای کشوری قرار دارد و این مسئله به وضوح در سطح شهر نیز نمود پیدا کرده است.
دکتر پرویشی با تاکید بر بدنه کارشناسی بومی منطقه در خصوص طرح های مهندسی دریاچه ارومیه گفت: وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به دو سال قبل در سطح کیفی مطلوبی قرار دارد و این حاصل تلاش مهندسان منطقه است.
وی با بیان اینکه بستر و پتانسیل بالایی در خصوص خدمات مهندسی در شهر و استان وجود دارد گفت: از ایده آل مورد انتظار فاصله داریم و در این زمینه نیازمند همت تلاشگران در عرصه دانشگاهی جهت رشد و نیل به اهداف کلان هستیم .
پرویشی تصریح کرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در بستر سازی برای رشد خدمات مهندسی غیر قابل انکار و در زمینه تربیت مهندسان زبده از پیشتازان کشوری است.
وی با اشاره به اینکه اصلی ترین دغدغه و مطالبه جامعه مهندسی آذربایجان غربی بحث اشتغال و کاربردی کردن دروس جهت رسیدن به این مهم است گفت: استفاده از نیروهای متخصص در چرخه رونق اقتصادی کشور و به تبع آن بستر سازی برای اشتغال مهم است.

خبرنگار: علی گلابی رضایی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735750

وب گردی

وب گردی