وضعیت فعلی مهندسی در رشته معماری تناسب مستقیم با وضعیت اقتصادی کشور دارد

مدیرکل آموزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: با وجود اینکه بیش از 50 درصد رونق اقتصادی کشور وابسته به امور مهندسی است، ورود افراد غیر متخصص به این حیطه قشر مهندسی را زمین گیرکرده است.

دکتر آرش محمدی فلاح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه با تخصصی کردن امور گفت: در قشر مهندسی بر خلاف جامعه پزشکی تمام افراد وارد بنگاه اقتصادی شده و از مزایای آن استفاده می کنند.

وی ادامه داد: این امر باعث افزایش بیکاری قشر تحصیل کرده و متخصص شده و ساختمان هایی که توسط این افراد ساخته می شوند مهندسی ساز نیستند.

وی با بیان اینکه امروزه شاهد نگاه اشتباه به مهندسان بعنوان ماشین امضا جهت پیشبرد امور و تسریع در ساختمان سازی ها هستیم گفت: با کوچکترین زلزله و بلایای طبیعی اکثر ساختمان های خود را به دلیل عدم رعایت موارد فنی مهندسی از دست خواهیم داد.

فلاح تصریح کرد: وضعیت فعلی مهندسی در رشته معماری تناسب مستقیم با وضعیت اقتصادی کشور دارد و با شرایط بد اقتصادی افول می کند.

وی با اشاره به اینکه رشته معماری عمر کوتاهی نسبت به سایر رشته ها به ویژه در شهرستان های کوچک دارد گفت: در طی سالیان دراز که رشته معماری وجود دارد به تازگی در شهر های کوچک به این رشته احساس نیاز می شود.

مدیر کل آموزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در خصوص لزوم وضع قوانینی جهت جلوگیری از ورود افراد غیر متخصص به زمینه مهندسی گفت: گاهی اوقات مشاهده می شود که بسیاری از مردم تفاوت رشته های عمران و معماری را نمی دانند لذا ورود این افراد باعث کاهش سطح کیفی امور مهندسی می شود.

وی گفت: اصلی ترین دغدغه مهندسی استان رشد فارغ التحصیلان رشته های مهندسی و عدم بستر سازی جهت اشتغال آنان است.

دکتر آرش محمدی فلاح افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسزایی در شناساندن رشته مهندسی در سطح کلان دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی مناسبی در زمینه های فرهنگی به همت دانشگاه آزاد اسلامی به جامعه معرفی می شود گفت: اگر این امر توسط مسئولان به درستی مدیریت شود نتایج تاثیر گذاری خواهد داشت.

به گزارش ایسکا دکتر آرش محمدی فلاح دارای مدرک دکتری تخصصی رشته مهندسی معماری و استادیار گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه است

خبرنگار: علیرضا گلابی رضایی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735757

وب گردی

وب گردی