توسعه علوم مهندسی در آذربایجان غربی به واسطه دانشگاه آزاد ارومیه نمود بیشتری پیدا کرده است

معاون عمرانی دانشگاه آزاد واحد ارومیه گفت:در بررسی عملکرد علوم مهندسی خوشبختانه ضعفی از بابت کیفیت در این علوم احساس نمی شود و کاستی های اخلاقی  موجود را می توان با برنامه ریزی صحیح رفع کرد.

دکتر کیوان فرزاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکا ضمن تبریک هفته مهندسی، با اشاره به نقش و جایگاه ویژه علم مهندسی در توسعه کشور گفت: در بررسی عملکرد علوم مهندسی خوشبختانه ضعفی از بابت کیفیت در این علوم احساس نمی شود و کاستی های اخلاقی موجود را می توان با برنامه ریزی صحیح رفع کرد.

دکتر فرزاد وضعیت مهندسی را به لحاظ کمی و کیفی رضایت بخش اعلام کرد و افزود: وجود دانشگاه های معتبر در سطح منطقه و از جمله توان علمی بالای دانشگاه های آزاد موجب شده این علم رشد بالایی داشته باشد.

وی اشتغال زایی را یکی از مشکلات عمده مهندسی نام برد و افزود: متاسفانه رکود موجود و کاهش تعداد پروژه ها به دنبال آن باعث شده فارغ التحصیلان این رشته در پیدا کردن شغل دچار مشکل شوند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد واحد ارومیه ادامه داد: با وجود مشکلات موجود، مهندسان با اتکا به اعتماد به نفس و سطح بالای علمی خود می توانند در زمینه کاریابی نیز موفق شوند.

فرزاد خاطر نشان کرد: علم مهندسی در استان نیز در مقایسه با سطح کشوری به لحاظ تربیت نیروی انسانی موفق عمل کرده است چرا که عضویت 16 هزار نفر در نام مهندسی ساختمان استان گواه این موضوع است.

وی گفت: علیرغم مشکلات گسترده در حوزه فعالیت فارغ التحصیلان رشته های مهندسی استان،توجه مضاعف مقامات و قابلیت بالای استان برای توسعه و اشتغالزایی در حوزهای تولیدی و عمرانی، می تواند به حل آن کمک کند و قدم های خوبی در راستای توسعه این علم برداشته شود.

خبرنگار: علی گلابی رضایی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735761

وب گردی

وب گردی