میزگردی تحت عنوان نقش رسانه در پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر با حضور کارشناسان، اساتید برجسته و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در سالن اجلاس علامه جعفری واحد بوکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای مراسم یداله رشیدی معاون اداری و مالی واحد بوکان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین گزارشی کوتاهی از فعالیتهای صورت گرفته در واحد بوکان در راستا پیشگیری و مبارزه با موادمخدر ارائه نمود.

سپس در ادامه دکتر بیانه عبدالله زاده کارشناس و عضو هیئت علمی گروه روانشناسی واحد بوکان به نقش رسانه ها در جامعه امروز پرداخت و گفت : رسانه ها میتوانند در تعادل جامعه نقش معینی داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد : از طریق رسانه های همگانی باید برنامه هایی را پخش کرد که بر کانون گرم خانواده تأکید کند و از خانواده با الگوی غربی در برنامه ها انتقاد شود، به نحوی که بر زندگی خانوادگی همراه با محبتوبه حضوروهمدلی والدین تأکید نماید.

وی در ادامه افزود : اگر تولیدات رسانه‌‌ ای اگر با توجه به نیاز سنجی و بازاریابی اجتماعی و درک مناسب از انتظارات نسل جدید تهیه شوند به سهم خود تحت شرایط خاص و در کنار سایر عوامل موثر می توانند سبب کنترل و پیشگیری در زمینه آسیب های اجتماعی و اعتیاد شوند.

سپس در ادامه دکتر انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان به تسلط کامل والدین بر مهارت های مربوط به استفاده از رایانه ها و اینترنت اشاره نمود و افزود : هوشیاری والدین و فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی، می تواند تاثیر بسزایی در فراگیرى مهارت هاى مختلف زندگى و نیز آموزش هاى مرتبط با تحصیلات و مسائل علمی نسل جوان و نوجوان داشته باشد. در صورتى که اگر والدین هیچ نظارت به استفاده از اینترنت فرزندان خود نداشته باشند فرزندانمان دچار ناهنجاری اخلاقی، رفتاری، آسیب های اجتماعی و اعتیاد خواهند شد.

وی در ادامه افزود : استفاده از رسانه برای پیشگیری اولیه از اعتیاد ضروری و بدیهی است اما همه چیز را نباید از رسانه انتظار داشت.

در ادامه عثمان عبدالله زاده کارشناس سلامت شبکه بهداشت بوکان به مشارکت حداکثری دانشجویان در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از روش‌های نوین اشاره کرد و افزود : امروزه دسترسی به رسانه‌ها بسیار وسیع‌تر از دهه قبل بوده است و فعالیت‌ها به تهیه یک بروشور و یک اعلان خبر از سرویس‌های عمومی محدود نمی‌شود، بلکه باید به دنبال استفاده همزمان از چند رسانه از جمله رسانه‌های مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات و رسانه‌های جدید مانند اینترنت و فضای مجازی جهت گسترش پیام به جامعه هدف باشیم که در این مسیر می‌بایست از ظرفیت و توانمندی‌های علمی، فرهنگی و هنری دانشجویان استفاده بهینه کرد.

وی در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه‌ و کارگاه‌های آموزشی با موضوع آشنایی با مضرات مواد مخدر در سطح مراکز علمی و دانشگاه‌ها و نشان دادن آثار مخرب و ویرانگر این مواد می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر داشته باشد.

در ادامه ایوب پسندی مسئول امور اجتماعی فرمانداری شهرستان بوکان از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان به خاطری برگزاری چنین برنامه های تشکر نمود و افزود : در این راستا پیشگیری و مبارزه با موادمخدر اقدامات خوبی در دنشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان صورت گرفته که قابل تقدیر است.

وی در ادامه به اهداف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوکان اشاره نمود و خلاصه ای از عملکرد این شورا را تشریح نمودند

در پایان این جلسه سوالات از طرف دانشجویان مطرح شد که از طرف کارشناسان به این سوالات جواب داده شد

سبس در دکتر بیانه عبدالله زاده ، مطالب بیان شده از سوی دانشجویان را جمع بندی کرد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735762

وب گردی

وب گردی