خیرین به پشتیبانی 570 بیمارستان می آیند

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان ها زمینه مناسبی برای دریافت مشارکت های مردمی دارند به گونه ای که برخی نذر می کنند با بهبود بیمار خود به بیمارستان کمک کنند و با استفاده از همین ظرفیت در 570 بیمارستان کشور خیریه پشتیبان راه اندازی می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، سیدمحمدهادی ایازی پنجشنبه شب در حاشیه دومین اجلاسیه کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی گفت: رویکرد دولت یازدهم به حوزه سلامت، جامعه محور است تا هر چه بیشتر زمینه مشارکت مردم در عرصه سلامت فراهم شود.
وی افزود: اکنون 620 سازمان مردم نهاد سلامت و 850 خیریه در بخش سلامت فعالیت می کنند و برنامه ریزی شده تا با فرهنگ سازی، مشارکت مردم در این حوزه گسترده تر شود.
وی گفت: در سال 95 معاونت اجتماعی، ستاد آسیبهای اجتماعی، اداره کل سازمانهای مردم نهاد و اداره کل امور خیرین سلامت تشکیل شد و نخستین مجمع ملی سلامت نیز یکشنبه هشتم اسفندماه با حضور رئیس جمهوری برگزار می شود.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هم اکنون دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با شرکت هشت وزیر موضوعات مختلف حوزه سلامت را دنبال می کند.
ایازی افزود: ایجاد شبکه های بیماری نیز از دیگر برنامه های در حال اجرا است چنانکه هم اکنون با چهار خیریه در حوزه سرطان شبکه سرطان تشکیل شده است و حلقه های این شبکه همدیگر را پوشش داده و کمبودهای یکدیگر را جبران می کنند و این طرح در مورد دیگر بیماری ها نیز در حال انجام است.
دومین اجلاسیه کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی با حضور 35 خانواده شهید به نمایندگی از 362 شهید دانشجوی استان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع)، شب گذشته در مشهد برگزار شد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشار دهنده:نیوشا یعقوبی

701/703

کد خبر: 735837

وب گردی

وب گردی