آغاز دور جدیدی از درگیری‌های در پایتخت لیبی

درگیریهای خشونت بار میان شبه نظامیان وابسته به "دولت نجات ملی" و "دولت آشتی ملی" در پایتخت لیبی چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش ایسکانیوز منابع آگاه در گفتگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی عنوان داشتند که در جریان درگیری میان شبه نظامیان وابسته به دولت نجات ملی و گروه فجر لیبی از یک سو و شبه نظامیان وابسته به دولت آشتی ملی از سوی دیگر در منطقه مسکونی بوسلیم واقع در پایتخت لیبی دست کم 6 تن از جمله 2 غیر نظامی کشته و 16 تن دیگر مجروح شدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این شبه نظامیان در جریان درگیری‌های خود از انواع سلاح‌ها و تانک و نیز موشک‌های گراد استفاده کردند.

هلال احمر لیبی نیز اعلام کرد که شرایط برای خارج کردن غیر نظامیان از منطقه درگیری‌ها در بوسلیم که گفته می‌شود هم‌چنان ادامه دارد، نامساعد است.

گروه مصطفی الغویل که رهبری دولت نجات ملی را برعهده دارد با گروه عبدالحکیم بلحاج که نزدیک به القاعده بوده و تلاش دارد تا کنترل طرابلس را به دست بگیرد، هم‌پیمان است.

اکنون عملا در لیبی سه "دولت" تحت عناوین مختلف و دو "ارتش ملی" حضور دارند که هر یک به دنبال تحقق خواسته‌های خود هستند. علاوه بر آن ده‌ها گروه شبه نظامی کوچکتر نیز به شکل مستقل در حال فعالیت هستند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی انتشاردهنده:نقاشی

کد خبر: 735876

وب گردی

وب گردی