پیروزی نامزدهای احزاب محافظه کار وکارگر درانتخابات میان دوره ای انگلیس

در جریان انتخابات میان دوره ای انگلیس که نتایج آن بامداد روز جمعه اعلام شد، محافظه کاران در حوزه انتخابیه «کوپلند» و نامزد حزب کارگر در حوزه انتخابیه «استوک-آن-ترند» به پیروزی رسیدند.

به گزارش ایسکانیوز در انتخابات میان دوره انگلیس که روز پنجشنبه گذشته برگزار شد، سرنوشت دو حوزه انتخابیه «کوپلند» و «استوک-آن-ترند» برای تصدی دو کرسی مجلس عوام انگلیس روشن شد.
خانم «ترودی هریسون» نامزد حزب محافظه کار با اختلاف دو هزار و 147 رای نسبت به رقیب اصلی اش از حزب کارگر، در منطقه «کوپلند» به پیروزی رسید.
هریسون در این انتخابات 13 هزار و 747 رأی به دست آورد و رقیبش اصلی اش از حزب لیبرال کارگر 11 هزار و 601 رأی کسب کرد.
گفتنی است حوزه انتخابیه «کوپلند» از سال 1935 میلادی در اختیار حزب کارگر بوده است.
خانم هریسون روز جمعه در سخنانی، این پیروزی را تاریخی توصیف کرد و افزود که مردم حوزه انتخابیه اش امیدی به پیروزی حزب کارگر در انتخابات عمومی آینده ندارند.
وی افزود: آنها حزبی را می خواهند که طرفدار مردم عادی باشد، به رای مردم در همه پرسی احترام بگذارد و کشوری را بسازد که نماینده همه اقشار جامعه باشد.
در همین حال «گارث اسنل»، نامزد حزب کارگر در حوزه انتخابیه 'استوک آن ترند'، توانست با کسب 7 هزار و 853 رای، از رقیبش پاول ناتال رهبر حزب یوکیپ پیشی گرفته و به پیروزی برسد.
«پاول ناتال» رهبر جدید حزب یوکیپ که دسامبر گذشته جانشین 'نایجل فاراژ ' رهبر مستعفی حزب یوکیپ شد، امیدوار بود که بتواند در حوزه انتخابیه «استوک-آن-ترند» که اکثر مردم این منطقه در جریان همه پرسی سال گذشته به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، به مجلس عوام راه پیدا کند.
وی با این حال با کسب 5 هزار و 233 رای از رقیبش از حزب کارگر باز ماند.
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر با انتشار پیامی، پیروزی حزب کارگر در منطقه «استوک-آن-ترند» را حاکی از دست رد مردم به سیاست های تفرقه انگیز حزب یوکیپ برشمرد.
وی افزود که حزبش تلاش خواهد کرد تا ارتباط بیشتری با رای دهندگان برای بازپس گیری کرسی «کوپلند» برقرار کند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی انتشاردهنده:نقاشی

کد خبر: 735904

وب گردی

وب گردی